Pytanie Wydawcy:

„Witam jak długo będę czekał na wypłatę wynagrodzenia jeśli dziś rano zleciłem.”

Jest to pytanie, które pojawia się dosyć często, dlatego chcę się z Wami podzielić dokładną rozpiską, jak to wygląda z poziomu naszego systemu.

Gdy masz zarejestrowane konto jako osoba fizyczna

Wypłata wynagrodzenia może być przez Ciebie zlecona w panelu partnera po zalogowaniu się w sekcji „Rozliczenia > Wypłać wynagrodzenie”.

Ekran wypłaty wynagrodzenia w panelu partnera

Gdy klikniesz przycisk „Wypłać wynagrodzenie”, system wyświetli okno z informacją podsumowującą zlecenie przelewu, oraz Twoimi danymi. To ostatni moment, aby upewnić się, że numer konta, na który przelejemy Twoje wynagrodzenie, jest poprawny. Aktualność numeru konta bankowego leży w Twoim interesie! Po potwierdzeniu danych wynagrodzenie zmienia stan na „w trakcie wypłaty” i pojawia się poniżej na liście zleconych wypłat wynagrodzeń.

Wszystkie przelewy zlecone do godziny 03:00 w dniu roboczym są zwykle realizowane w tym samym dniu w okolicach godziny 08:00 rano. W ten sposób wynagrodzenie powinno znaleźć się na Twoim koncie jeszcze tego samego dnia.

W przypadku, gdy zlecenie wynagrodzenia potwierdzisz po godzinie 03:00, przelew będzie realizowany w kolejnym dniu roboczym. Czyli np. gdy wypłatę wynagrodzenia zlecasz we wtorek o 15:30, to przelew puścimy w środę ok. 08:00 rano. Jeżeli zlecenie wystawisz w piątek, przelew wyjdzie dopiero w najbliższy roboczy poniedziałek.

Są dwa odstępstwa od tej reguły:

  1. zgodnie z regulaminem Programu Partnerskiego LeadStar, na który podczas rejestracji powinieneś/powinnaś rzucić przynajmniej okiem, w ostatnim dniu miesiąca w okolicach 23:00 zlecane są automatycznie do wypłaty wszystkie naliczone, a nie wypłacone wynagrodzenia. Wynika to z kwestii księgowych i podatkowych. Stąd jeszcze ważniejsze jest, abyś pilnował/pilnowała aktualności swojego konta bankowego w systemie.
  2. bardzo często przed świętami lub dłuższymi okresami wolnego (np. majówka), gdy wiemy, że kasa może być Wam potrzebna „na gwałt”, realizujemy dodatkowe przelewy w okolicach godziny 14:00 – tuż przed ostatnią wychodzącą sesją Elixir naszego banku. Jest wtedy szansa, że otrzymasz przelew jeszcze w tym samym, lub kolejnym dniu z rana. O takich sytuacjach najczęściej informujemy na grupie „Wydawcy LeadStar” na Facebook-u, dlatego warto ją obserwować.

Jak zaktualizować numer konta

Wszystkie dane, które podałeś/podałaś podczas rejestracji, możesz zmienić w panelu partnera w sekcji „Profil > Twoje dane”.

Zmiana danych personalnych w panelu partnera

W pustych polach po prawej stronie podajesz tylko te dane, które chcesz zaktualizować, np. numer konta bankowego oraz nazwę banku. Na koniec na dole naciskasz przycisk „Zgłoś zmiany”. Jeżeli podałeś poprawny numer konta bankowego, zmieni się on natychmiast w systemie i możesz od razu ponowić zlecenie wypłaty wynagrodzenia. Część wprowadzanych zmian wymaga ręcznej akceptacji Opiekuna Programu Partnerskiego LeadStar, a część akceptuje się automatycznie. System powiadomi Cię odpowiednim komunikatem, która sytuacja następuje.

A co z Urzędem Skarbowym?

Dochody z tzw. „najmu powierzchni reklamowej” należy wykazać przed Skarbówką. Od 1 stycznia 2023 roku jedyną formą rozliczenia w takim przypadku jest ryczałt ewidencjonowany, opodatkowany (do kwoty 100 tys. zł) stawką 8,5%. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszym poradniku „PRZYCHODOWE ZAWIROWANIA – Czyli jak rozliczyć się z Urzędem Skarbowym z tytułu najmu powierzchni reklamowej w programie partnerskim LeadStar.pl.

Gdy masz zarejestrowane konto jako firma

Tu sprawa wymaga od Ciebie nieco więcej pracy. Po zleceniu wypłaty (w taki sam sposób jak to opisałem w przypadku osób fizycznych) system wyświetli podsumowanie wraz ze wskazówkami do wystawienia faktury. Dodatkowo te same informacje dostaniesz mailem na podany przy rejestracji adres. Ważne jest, abyś dokładnie trzymał/trzymała się wskazówek. Faktura powinna być wystawiona na podaną kwotę, tytuł przelewu oraz z odpowiednią datą sprzedaży! Każde odstępstwo od instrukcji będzie powodować kontakt z naszej strony i niepotrzebne przedłużanie procedury. Tak wystawioną fakturę możesz:

  • przesłać do systemu korzystając z przycisku „WGRAJ DOKUMENT”, który znajduje się na liście zleconych wypłat przy odpowiednim zleceniu,
  • lub przesłać w postaci pliku PDF albo JPG na adres mailowy faktury[at]leadstar.pl
Jak wgrać fakturę do systemu
Pamiętaj: faktura w postaci elektronicznej nie może być przez Ciebie podpisana!

Jeżeli nie masz możliwości przesłania nam faktury w wersji elektronicznej, wydrukuj ją lub wypisz ręcznie, podpisz, a następnie wyślij do nasz na adres kontaktowy:

AJA Media Sp. z o.o.
os. Albertyńskie 1 pok. 15
31-851 Kraków

Faktura, po naszym potwierdzeniu, zostaje przesłana do księgowości. Przelew zwykle jest realizowany tego samego dnia (jeśli otrzymamy poprawną fakturę do 14:00) lub w kolejnym dniu roboczym.


Artur Szkarłat

Co tu dużo pisać. Wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i budowaniu systemów afiliacyjnych oraz partnerskich. Uwielbiam automatyzować i usprawniać narzędzia tak, żeby jak najlepiej służyły swoim użytkownikom w myśl zasady "system dla człowieka a nie człowiek dla systemu". Prywatnie sklejam amatorsko modele, lubię VR i dobrą muzykę.