Gdy podjąłeś[-aś] decyzję o zarabianiu przez internet i zarejestrowałeś[-aś] się w Programie Partnerskim LeadStar przychodzi do głowy pytanie: „co dalej?”. Niniejszy wpis powinien nieco rozjaśnić Ci jak dołączyć do programów, które chcesz promować.

Programy (lub kampanie, bo takie pojęcie też funkcjonuje) to oferty reklamodawców, które mają określone warunki promowania, dostępne kreacje oraz, co najważniejsze, stawkę (lub stawki) jaką możesz zarobić na każdej akcji, która spełniła warunki naliczenia wynagrodzenia. W Programie Partnerskim LeadStar znajdziesz już ponad 300 różnych programów, a w tym: oferty finansowe, jazdy próbne (motoryzacja), gry internetowe, telekomunikację, ubezpieczenia i oferty e-commerce (sklepy).

Gdzie znajdę programy?

Swoje pierwsze kroki powinieneś/powinnaś skierować do Katalogu programów znajdującego się w menu „Programy”. Domyślnie wyświetlane są wszystkie kampanie, ale masz możliwość zawężenia listy tylko do tych, które Cię interesują, lub których szukasz. Możesz:

  • podać nazwę instytucji/reklamodawcy, którego szukasz,
  • wybrać branżę i/lub dział z jakiego mają być wyświetlane oferty,
  • określić sposób rozliczenia kampanii (np. tylko CPS),
  • oznaczyć dodatkowe opcje takie jak:
    • niezgłoszone – czyli takie, do których jeszcze nie dołączyłeś[-aś],
    • z kreacjami mailingowymi – to kampanie, które będziesz mógł/mogła promować poprzez swoją bazę e-mail klientów (o ile jesteś zarejestrowany w naszym programie jako Firma),
    • z call center – zawęzi listę do tych programów, w których dozwolonymi działaniami jest między innymi własne Call Center (o ile jesteś zarejestrowany w naszym programie jako Firma).

Dodatkowo możesz zmienić sposób sortowania programów na alfabetyczny lub ze względu na datę dodania kampanii do Programu Partnerskiego LeadStar.

Katalog programów – opcje wyszukiwania

Są jeszcze 3 dodatkowe, specjalne miejsca, w których możesz znaleźć programy:

  • Programy > Twoje programy – tutaj znajdziesz wszystkie kampanie, do których jesteś zapisany/zapisana,
  • Programy > Top10 – lista 10 kampanii, które reklamodawcy rozliczają najszybciej lub jest w nich największy poziom akceptowalności,
  • Promocje > Programy z korzyściami – specjalnie wyselekcjonowane kampanie, w których reklamodawca oferuje dodatkowe korzyści dla klientów, którzy z nich skorzystają.

Oczywiście we wszystkich tych miejscach znajdziesz te same programy, które są w Katalogu programów, ale zostały one dodatkowo wyszczególnione ze względu na swoją funkcję lub ważność dla Ciebie.

Dlaczego muszę dołączać do programów?

To prawda, że w wielu programach partnerskich nie trzeba „dołączać” czy „dopisywać” się do kampanii. Zależy nam jednak na tym, żebyś był świadomy pewnych ważnych aspektów promocji programów, które mają przynieść Ci wymierne korzyści.

Szczegóły programu
Szczegóły programu po kliknięciu w jeden z nich na liście

Gdy wejdziesz w szczegóły wybranego przez siebie programu, znajdziesz tam, między innymi, sekcję „Warunki naliczenia wynagrodzenia”. Najczęściej są tam trzy sekcje:

  • „Wynagrodzenie naliczane za” – czyli dokładnie opisane warunki naliczenia wynagrodzenia, które musi spełnić klient, abyś dostał/dostała wynagrodzenie za daną akcję,
  • „Dozwolone działania” – jak nazwa wskazuje, opisane są tutaj działania, które możesz prowadzić w celu promocji danego programu (oprócz oczywiście samodzielnego skorzystania z niego),
  • „Zakazane działania” – informacje o działaniach, których nie powinieneś stanowczo robić!

Bezwzględnie musisz stosować się do tych informacji. Działania niezgodne z warunkami naliczenia wynagrodzenia (oraz niezgodnie z regulaminem Programu Partnerskiego LeadStar) w najlepszym przypadku skończą się brakiem wynagrodzenia za te działania. Drugą opcją jest zakwestionowanie przez reklamodawcę wszystkich Twoich działań i brak wynagrodzenia za nie. W najgorszym przypadku sprawa może się zakończyć na drodze sądowej.

Właśnie dlatego, gdy na głównej liście naciśniesz „Dołącz”, lub w szczegółach programu „Zgłoś się do programu”, system wyświetli okno, w którym jeszcze raz poda te warunki i poprosi Cię o potwierdzenie zapoznania się z nimi.

Potwierdzenie zapoznania się z warunkami promocji i naliczenia wynagrodzenia
Okno potwierdzenia zapoznania się z warunkami promocji i naliczenia wynagrodzenia

Te same warunki dostaniesz także w prywatnej wiadomości po zatwierdzeniu Twojego wniosku o dołączenie do programu. Jak widzisz, dokładamy wszelkich starań, abyś wiedział/wiedziała, jakie są warunki danego programu, zanim zaczniesz z niego korzystać lub go promować.

Dołączyłem do programu. Co dalej?

Większość zgłoszeń jest potwierdzana automatycznie w ciągu ok. 5 min od zgłoszenia. Te, dla których reklamodawca określił specyficzne warunki (np. posiadanie zgodnej z prawem bazy e-mail lub call center), będą potwierdzane przez Opiekuna Programu Partnerskiego, po ew. wcześniejszym upewnieniu się, że spełniasz odpowiednie warunki.

Potwierdzenie Twojego uczestnictwa w programie jest sygnalizowane dwojako:

  • otrzymujesz odpowiednią wiadomość prywatną w panelu partnera wraz z linkiem do szczegółów danego programu,
  • kampania pojawia się na liście w menu Programy > Twoje programy.

Od tej pory możesz zacząć już promować wybrany program lub z niego korzystać. Tym razem po wejściu w szczegóły widzisz dodatkową sekcję „Linki tekstowe” oraz przy kreacjach reklamowych (bannerach) aktywne są przyciski do pobrania kodów kreacji.

Linki tekstowe - link prosty
Linki tekstowe

Linku tekstowy możesz wykorzystać do promocji wśród czytelników swojego bloga/grupy facebook/kanału YT itp. Tak samo w przypadku kreacji graficznych. Dla tych drugich warto także rozważyć wykorzystanie narzędzia „Pule kreacji reklamowych”, które znajdziesz w menu „Narzędzia”.

Narzędzia, promocje i co jeszcze?

Jesteś już aktywnym uczestnikiem kampanii w panelu LeadStar? Prowadzisz stronę, bloga, forum? Warto więc zainteresować się narzędziami, jakie dla Ciebie przygotowaliśmy. Pełen ich spis znajdziesz w innym moim wpisie „Zestawienie narzędzi LeadStar”, do którego gorąco Cię zapraszam.

Druga ważna kwestia to promocje. Piszę tu i o promocjach dla Twoich klientów/czytelników ale także dla Ciebie – nawiązaliśmy i nawiązujemy wciąż nowe współprace z firmami zajmującymi się tworzeniem stron, pomocą w rozwoju personalnym i innymi, które mogą Cię zainteresować. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat – zaglądnij do artykułu Angeliki o wszystko mówiącym tytule „Dział: PROMOCJE w Panelu Partnera LeadStar”.

Ale ja chcę po prostu dorobić!

Program Partnerski LeadStar to miejsce, gdzie każdy może zarobić wynagrodzenie za swoje działania. To mogą być duże pieniądze za promowanie kont, ale także mniejsze (ale nie mniej ważne) za promowanie kampanii sklepowych i zakupy osób obserwujących Twoje powierzchnie reklamowe.

Gdy już zarobisz pierwsze wynagrodzenie, pojawi się pytanie: jak ja je wypłacę? Nic prostszego! W LeadStar próg wypłaty to tylko 1zł i zlecenia przelania wynagrodzenia na Twoje konto bankowe możesz składać w dowolnym momencie nawet kilkanaście razy w miesiącu. Więcej dowiesz się z artykułu „Jak wypłacić wynagrodzenie”.


Artur Szkarłat

Co tu dużo pisać. Wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i budowaniu systemów afiliacyjnych oraz partnerskich. Uwielbiam automatyzować i usprawniać narzędzia tak, żeby jak najlepiej służyły swoim użytkownikom w myśl zasady "system dla człowieka a nie człowiek dla systemu". Prywatnie sklejam amatorsko modele, lubię VR i dobrą muzykę.