Program Partnerski LeadStar to między innymi wiele narzędzi pomagających w promocji programów, na których masz zarabiać. Jednym z nich są pule kreacji. W odróżnieniu od linków symbolicznych, które opisywałem niedawno, to narzędzie jest przeznaczone do promocji i zarządzania kreacjami graficznymi (bannerami) reklamodawców. Można je wykorzystać na wiele ciekawych sposobów, więc zapraszam do dalszej lektury.

Podstawowym zadaniem puli kreacji jest agregowanie wielu kreacji graficznych i wyświetlanie ich zgodnie z ustawieniami we wskazanym miejscu na stronie czy blogu. Aby skorzystać z tego narzędzia, wymagana jest możliwość ingerowania w kod HTML wpisu lub strony, ponieważ wygenerowany kod puli kreacji można wstawić właśnie jako kod HTML.

Definicja puli

Aby stworzyć nową pulę kreacji, należy po zalogowaniu się do panelu partnera, wybrać z menu „Narzędzia > Pule kreacji” a następnie skorzystać z przycisku „Utwórz nową pulę”.

Edycja nowej puli kreacji

Ustawienia puli są podzielone na dwie sekcje:

  • Ustawienia podstawowe – tutaj zdefiniujesz to, co będzie wyświetlane w puli.
  • Ustawienia dodatkowe – w tej sekcji masz wypływ na sposób doboru kreacji do wyświetlania.

Pule kreacji potraktuj podobnie jak kreację graficzną, która ma swoje rozmiary podane w pikselach. System daje Ci do wyboru rozmiary puli zależne od kreacji dostępnych w programach, do których jesteś zapisany/zapisana. Zwykle znajdują się tutaj takie standardowe rozmiary jak 300×250, 160×600, 750×100 czy 750×200, ale także inne mniej standardowe rozdzielczości jak 1024×150 lub 250×360.

Po wyborze rozdzielczości określ typ puli. Masz do wyboru:

  • pula produktowa – system automatycznie dobiera wszystkie kreacje z wybranego poniżej typu produktu. Pula jest zawsze aktualna – jeżeli dopiszesz się do kolejnego programu w danym typie i będzie on zawierał kreację o wybranej rozdzielczości – wejdzie ona automatycznie do stworzonej puli.
  • wybrane programy – sam[-a] dobierasz listę programów, które będą promowane (niezależnie od typu produktu), przeciągając je z listy dostępnych na wybrane programy do wyświetlenia. W takim przypadku musisz także dbać o aktualność puli – dodawać nowe kreacje i usuwać programy, które już są zakończone.
Edycja wybranych programów w pulach kreacji

Na koniec w ustawieniach dodatkowych określasz kolejność wyświetlania:

  • po kolei – kreacje wyświetlane są jedna po drugiej, a po wyczerpaniu puli od nowa,
  • losowo – system dobiera kreacje losowo, co znaczy, że jedne mogą być wyświetlane częściej niż inne.

Możesz także włączyć tzw. Stałą kreację – banner dobrany dla konkretnego internauty będzie wyświetlany w tym samym miejscu przez kolejne 24h. Oczywiście w tym przypadku każdy odwiedzający Twoją stronę będzie widział inną kreację z puli.

Po podaniu opisu puli, który jest tylko i wyłącznie informacją dla Ciebie pozwalającą w łatwy sposób odróżnić jedną pulę od innej, zapisz zmiany. Po krótkiej chwili na dole wyświetli się kod puli wraz z dokładnym opisem, jak można wpływać na jej wygląd w bardziej zaawansowany sposób. Najważniejszy są jednak sam kod oraz przycisk „Skontroluj wygląd i działanie puli reklam”.

Przykładowy kod puli kreacji

EPI czyli oznaczanie źródła

Kod możesz umieścić w wielu miejscach (np. na kilku stronach lub w wybranych artykułach). W takim przypadku polecam skorzystanie z funkcjonalności znaczników EPI. W kodzie są dwa takie miejsca oznaczone nazwami „lsl_epi1” oraz „lsl_epi2” – możesz wykorzystać oba albo tylko jedno. Dla przykładu w „lsl_epi1” możesz podać nazwę strony a w „lsl_epi2” tytuł artykułu, w którym umieszczono pulę kreacji. W ten sposób możesz w prosty sposób śledzić ilość pozyskanych klientów z danego źródła, korzystając z raportu „Statystyki > Kreacje reklamowe”. Taki przykładowy kod będzie wyglądać jak poniżej:

Przykładowy kod puli kreacji z uzupełnionymi EPI

Pula kreacji jako banner symboliczny?

To trochę przewrotne, ale pule kreacji można równie dobrze zastosować, podobnie jak linki symboliczne, w celu lepszego zarządzania bannerami, które umieszczasz na swoich stronach. Nasz panel automatycznie informuje Cię w sytuacji, gdy zdezaktualizują się wszystkie kreacje z danej puli. Każda pula kreacji, w której skończyły się wszystkie programy, jest oznaczona na liście na czerwono. W każdej chwili masz możliwość edycji danej puli, bez potrzeby podmiany jej kodu w miejscach, w którym została umieszczona.

Na koniec

Zachęcam Cię do zapoznania się i testowania narzędzi dostępnych w panelu partnera LeadStar. Pamiętaj, że nic nie popsujesz! Dlatego warto sprawdzać różne możliwości i odkrywać nowe zastosowania. Jeżeli masz dobry pomysł na nowe narzędzia lub opcje, które jeszcze lepiej pozwolą Ci dotrzeć z ofertą do Twoich odbiorców – napisz do nas. Każde zgłoszenie rozpatrzymy i postaramy się (w ramach możliwości) wprowadzić do panelu.


Artur Szkarłat

Co tu dużo pisać. Wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i budowaniu systemów afiliacyjnych oraz partnerskich. Uwielbiam automatyzować i usprawniać narzędzia tak, żeby jak najlepiej służyły swoim użytkownikom w myśl zasady "system dla człowieka a nie człowiek dla systemu". Prywatnie sklejam amatorsko modele, lubię VR i dobrą muzykę.