Rozliczenie wniosków wstrzymanej kampanii

Opublikowano przez Artur Szkarłat w dniu

Pytanie Wydawcy (po informacji o wstrzymanej kampanii):

„Czy to oznacza, że czynności wszczęte przed wstrzymaniem, też nie będą realizowane?”

albo bardziej czytelnie:

„Kampania wstrzymana, co z moim wnioskiem?”

W Programie Partnerskim LeadStar znajduje się obecnie ponad 300 różnego rodzaju programów. Część z nich ma charakter stały – linki i kreacje zmieniają się tylko po naszej stronie, co dla Was jest praktycznie „przezroczyste”. Część kampanii jest jednak czasowych. Po zrealizowaniu celu lub w chwili problemów technicznych po stronie reklamodawcy są więc wstrzymywane. Każda taka sytuacja skutkuje informacją, którą otrzymujesz w postaci maila podsumowującego zmiany w programie oraz wiadomości prywatnej, którą możesz otrzymać w panelu, o ile byłeś[-aś] aktywnym uczestnikiem danej kampanii. Zgodnie z regulaminem LeadStar masz obowiązek śledzić takie informacje i się do nich stosować.

Co z wnioskami?

Odpowiadając na pytanie: każdy wniosek, który został złożony przed wstrzymaniem kampanii i spełni warunki, zostanie zaakceptowany. A skoro zaakceptowany to i zostanie naliczone za niego wynagrodzenie na Twoje konto.

W chwili wstrzymania kampanii przestają być aktywne linki kierujące na nią. Zamiast strony reklamodawcy pojawia się nasza strona z informacją o zakończeniu kampanii oraz trzema sugerowanymi kampaniami z listy tych, do których jesteś zapisany/zapisana. Oczywiście są to Twoje linki, więc jeżeli klient zdecyduje się skorzystać z jednego z tych produktów, wynagrodzenie zostanie zaliczone na Twoje konto.

Co dalej z kampanią?

W treści informacji o wstrzymaniu programu zawsze piszemy, czy jest to sytuacja czasowa, czy permanentna. Na tej podstawie wiesz, czy czas już usunąć kreacje reklamowe ze strony, czy chwilowo nie ma się czym przejmować.

Często otrzymujemy także informacje od Was, że takie włączanie/wyłączanie kampanii jest dla was irytujące. Dla nas też! Nie mamy jednak na to wpływu – rozdającym karty jest w tym przypadku reklamodawca. Czasem zdarza się, że w przypadku takiego częstego włączania/wyłączania kampanii po prostu rezygnujemy ze współpracy z nim, ponieważ najważniejsza jest dla nas dobra obopólna współpraca z Wami!

Jeżeli akurat promujesz takie czasowe kampanie na swojej stronie czy blogu polecam zapoznać się z linkami symbolicznymi, które opisałem w tym artykule. Pozwalają one zarządzać linkowaniem do programów z poziomu panelu partnera i powinny rozwiązać problem dezaktualizujących się linków na Twojej stronie.


Artur Szkarłat

Co tu dużo pisać. Wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i budowaniu systemów afiliacyjnych oraz partnerskich. Uwielbiam automatyzować i usprawniać narzędzia tak, żeby jak najlepiej służyły swoim użytkownikom w myśl zasady "system dla człowieka a nie człowiek dla systemu". Prywatnie sklejam amatorsko modele, lubię VR i dobrą muzykę.