Jak założyć fanpage na Facebooku?

Opublikowano przez Joanna Szefler w dniu

Często pytacie „Gdzie promować kampanie?”. Tak naprawdę odpowiedzi na to pytanie może być wiele. Jednym z łatwiejszych (i skuteczniejszych!) sposobów jest założenie fanpage’a na Facebooku. Wystarczy kilka/kilkanaście minut i własna strona na popularnym portalu społecznościowym gotowa! Ale po kolei…

Wybór tematyki

Na początku musisz zadać sobie pytanie – „O czym ma być mój fanpage?’. Zamierzasz promować oferty pożyczek lub kredytów? Stwórz stronę finansową! Chcesz skupić się na kampaniach telekomunikacyjnych? W takim razie to powinno być tematem przewodnim Twojego fanpage’a.

No to do dzieła!

Założenie fanpage’a jest bardzo proste – wystarczy podążać wyznaczonymi przez twórców portalu krokami. Od czego zacząć? Od znalezienia przycisku „Utwórz stronę” (dostępny po przejściu do „Zarządzania stronami”) lub po prostu kliknięcia tutaj.

Rys. 1. Zakładanie fanpage’a na Facebooku.

Nazwa fanpage’a

Teraz będziesz musiał/ła podać szereg danych dotyczących Twojej przyszłej strony. Do najważniejszych z nich należy nazwa. Jaka powinna być? Jeżeli masz firmę, oczywiście powinna być zawarta jej nazwa. Jednak to może nie wystarczyć! Warto dodać dookreślające rozwinięcie tak, aby osoby zainteresowane tematem (a nie znające Twojej marki), mogły Twój fanpage znaleźć w wyniku wyszukiwania. Przykładem może być „Kredytmistrz – najlepsze oferty kredytowe”. Sama nazwa „Kredytmistrz” być może budziłaby jakieś skojarzenia, że na fanpage’u znajdą się oferty kredytów, ale gdy Twój potencjalny odbiorca zobaczy dopisek „najlepsze oferty kredytowe” nie będzie miał już wątpliwości, że znajdzie u Ciebie to, czego szukał.

Konfiguracja strony

Pozostałe dane nie są aż tak problematyczne. 😉 Co będziesz musiał jeszcze podać? Między innymi takie dane jak:

  • krótki opis – np. informacje o tym, co odbiorcy będą mogli znaleźć na Twoim fanpage’u,
  • nazwa użytkownika, która pojawi się po ukośniku za „facebook.com” (powinna być spójna z nazwą fanpage’a),
  • adres strony internetowej (o ile taką posiadasz, może być to np. adres do Twojej strony partnerskiej),

Nie wszystkie dane są wymagane, warto jednak, abyś uzupełnił/ła ich jak najwięcej. Dzięki temu Facebook będzie polecał Twój fanpage użytkownikom, którzy polubili strony o podobnym profilu i charakterze do Twojego. A przecież o to chodzi – aby jak najwięcej osób odwiedzało Twoją stronę.

Odpowiednia oprawa graficzna

Nie należy zapominać o tym, że Twój fanpage powinien posiadać także kilka podstawowych grafik. Na początek wystarczy zdjęcie profilowe w formacie kwadratowym oraz zdjęcie w tle o wymiarach 820×312 px. Warto zadbać o wysoką jakość zdjęć – kiepskie grafiki z pewnością nie zachęcą Twoich potencjalnych odbiorców, którzy będą odbierać taką stronę jako niechlujną i nieprofesjonalną.

Wartościowe treści

A co, gdy fanpage masz już gotowy? Oczywiście musisz zacząć tworzyć posty. Ale uwaga! Nie wystarczy, że będziesz jedynie wklejać linki do każdego posta, nie dodając nic od siebie. Twoi odbiorcy zamiast poczuć się zachęceni, będą odczuwać natarczywość. Zamiast tego przedstaw np. zalety i korzyści, płynące ze skorzystania z wybranej oferty. Dodatkowo warto, abyś swój fanpage wzbogacił/a o takie treści, jak ciekawostki czy porady. Muszą być one jednak zgodne z tematyką prowadzonej przez Ciebie strony.

Stworzenie, konfiguracja oraz prowadzenie fanpage’a są darmowe. Można jednak wykorzystać także płatne reklamy swojej strony na Facebooku. Takie działania co prawda mogą być bardzo kosztowne, to jednak mogą przynieść zaskakujące rezultaty. Na początek sugerujemy jednak, abyś pozostał/ła przy darmowym opcjach, które oferuje platforma. Z czasem być może zechcesz poszerzyć swoje działania i wtedy przyjdzie czas na płatne formy reklamy…

PS. Pamiętaj, żeby przed rozpoczęciem promowania kampanii na Facebooku, upewnić się, że działania takie są dozwolone (informacje o tym znajdziesz przy każdym programie, w zakładce „Warunki naliczenia wynagrodzenia”).


Joanna Szefler

Nie nadążacie z nowymi kampaniami w LeadStar? Cóż, przyznaję, mogę mieć z tym coś wspólnego. 😉 Nie umknie mi żadna promocja, dlatego zawsze dbam, by promowane przez Was oferty były na czasie, a do tego dorzucam szczyptę kreatywności, zajmując się także grafiką. Prywatnie? Kocham podróże, dobry design i pyszne jedzenie. A zawodowo? Te same pasje – tylko z listą obowiązków, która nigdy się nie kończy! 😄