Wysyłki mailingów Część 2

Opublikowane przez Sara Giza w dniu

W artykule https://blog-leadstar.pl/2019/09/19/wysylki-mailingow-czesc-1/ omawialiśmy kwestie związane z ustawianiem wysyłki mailingowej, a więc na co warto zwrócić uwagę przy ustalaniu tematu, nadawcy czy preheadera. Jak już wiesz w LeadStar dostępne są kampanie, które można promować za pomocą mailingów. Na potrzeby tego artykułu załóżmy, że wysyłka mailingowa miała już miejsce, a Ty chcesz się dowiedzieć czy właściwie dobrałeś wszystkie elementy. Jak można to sprawdzić? Z pomocą przybędą Ci odpowiednie wskaźniki. W e-mail marketingu jest ich bardzo dużo, poniżej omówimy te najpopularniejsze z nich.

OR, CTR  i inne takie…

Współczynnik dostarczalności – aby interpretować inne wskaźniki na początek wypada wiedzieć ile w ogóle maili zostało dostarczonych. Powodów dla których np. mailing wpada do spamu może być wiele. Mogą za to odpowiadać m.in. system wysyłkowy,  zła reputacja serwera z którego wysyłasz mailing, źle zaprojektowana wiadomość czy działania niezgodne z dobrymi praktykami w kwestii budowania bazy.

OR (Open rate) – wskaźnik procentowy, będący stosunkiem liczby otwartych wiadomości do liczby wysłanych maili. Do obliczenia OR uwzględnia się ilość wszystkich wysłanych maili, lub tylko tych dostarczonych, jednak najczęściej stosuje się tą pierwszą opcję. Średni Open Rate różni się w zależności od branży. Przykładowo dla finansów jest to ok. 21%. Jeśli Twój OR jest niepokojąco niski to zawiódł temat, nadawca, preheader lub czas wysyłki, albo po prostu kilka z tych rzeczy na raz. 

Ważne:  otwarcie maila jest rejestrowane dopiero jak odbiorca zgodzi się na wyświetlanie obrazków z zewnętrznych źródeł – nie każdy program pocztowy robi to automatycznie.

CTR (Click-through rate) – to jeden z popularniejszych wskaźników w e-mail marketingu i można go zdefiniować jako procentowy stosunek liczby unikalnych kliknięć do liczby wysłanych maili. Wartość wskaźnika mówi o tym jak wiele osób Twoja kreacja zachęciła do kliknięcia, a więc do przejścia na stronę oferty. Pamiętaj jednak o tym, że czasami za niski CTR odpowiada po prostu niedostosowanie oferty do preferencji odbiorców.

Współczynnik konwersji – realizowanie wysyłki mailingowej ma określony cel. Przeważanie są nim dokonanie zakupu, pobranie aplikacji, złożenie wniosku itp. Konwersja informuje jaki odsetek osób zrealizowało ten założony przez Ciebie cel po kliknięciu w link mailingu.

ROI (Return On Investment) – nazywany jest wskaźnikiem rentowności i mówi nam czy nasze podjęte działania w ramach danej akcji marketingowej były opłacalne, a więc na ile zyski przewyższyły koszty.  Do jego obliczenia potrzebna jest informacja o wszystkich zainwestowanych w kampanie pieniądzach, a więc np. ile kosztował nas system wysyłkowy, ile wyniosło wynagrodzenia dla grafika itd., a także jakie zyski netto osiągnęliśmy.

Ale po co?

Interpretowanie wskaźników w działaniach w e-mail marketingu jest bardzo ważne. Dzięki nim mamy możliwość  m.in. poznać swoich odbiorców i ich preferencje, a także dopracowywać wysyłki tak, aby osiągały jak najlepsze wyniki. Wskaźników jakie daje nam do dyspozycji e-mail marketing jest bardzo wiele, a im więcej bierzesz pod uwagę przy swoich analizach tym bardziej precyzyjne wnioski możesz wysuwać. Znajomość  własnej bazy jest potrzebna np. do wyboru modelu rozliczeniowego w jakim będziesz realizować wysyłki. Przykładem są Wydawcy LeadStar, którzy często decydują się na wysyłki w CPS (za sprzedaż), zamiast w CPC (za klik), ponieważ znają swoją bazę na tyle, aby wiedzieć że ilość np. udzielonych kredytów ze zrealizowanej wysyłki kampanii kredytu gotówkowego umożliwi im uzyskanie dużo wyższego wynagrodzenia niż by otrzymali za rozliczenie w kliku. 


Sara Giza

Oczekiwanie na list z Hogwartu umilam sobie dobrą książką, serialami i odkrywaniem reklamowych tajników. W życiu staram się łączyć przyjemne z pożytecznym, więc jeśli akurat widzisz tu artykuł stworzony przeze mnie to wiedz, że wybrałam temat, w którym czułam, że mam coś wartościowego do przekazania i przy którego opisywaniu dobrze się bawiłam 😊