Deep linki (czyli tzw. głębokie linkowanie) to jedna z nowości, jaka pojawiła się niedawno w Programie Partnerskim LeadStar, a już zaskarbiła sobie waszą przychylność. Dzięki nim można skierować czytelnika Twojego bloga czy strony bezpośrednio do zakupu konkretnego, opisywanego przez Ciebie, produktu. W ten sposób zwiększysz konwersję – klient trafia od razu tam, gdzie trzeba, a nie musi sam szukać produktu na stronie reklamodawcy. Większa konwersja = większe wynagrodzenie. Dowiedz się jak skorzystać z tego pożytecznego narzędzia.

Zaczynamy

Deep linki utworzysz szczególnie dla kampanii związanych z zakupami i telekomunikacją. Rozpoznasz je po odpowiedniej adnotacji, jaką znajdziesz w szczegółach dedykowanych programów.

Oznaczenie obsługi deep linków w szczegółach programu

Aby utworzyć swój pierwszy deep link zaloguj się do panelu partnera i z menu „Narzędzia” wybierz opcję „Deep linki”. Główna lista (jak zwykle w przypadku narzędzi LeadStar) zawiera wszystkie zdefiniowane przez Ciebie linki tak, abyś mógł/mogła w każdej chwili móc je poprawić.

Deep linki – lista

Jeżeli na liście znajdują się pozycje oznaczone na czerwono, to znaczy, że program, dla którego przygotowano deep link, zakończył swoje działanie. Może też być z przyczyn technicznych lub innych chwilowo wstrzymany. Dlatego warto śledzić informacje, jakie do Ciebie przychodzą w wiadomościach prywatnych – zawsze informujemy o takich sprawach.

Przygotowujemy deep link

Skoro na grafice powyżej pojawiła się kampania Chocolissimo to kontynuujmy ten temat. Załóżmy, że zbliżają się Święta i w związku z tym planujesz przygotowanie na swojego bloga artykułu z pomysłami na prezenty świąteczne dla kontrahentów. Jednym z nich są zestawy czekoladek z logo firmy – to bardzo popularna forma podziękowania firmie za całoroczną współpracę. We wpisie chcesz umieścić link bezpośrednio do konkretnej propozycji – w tym wypadku są to czekoladki z nadrukiem.

Po kliknięciu przycisku „Utwórz nowy link” pojawia się okno z trzema polami do uzupełnienia:

  • opis linku – czyli Twój wewnętrzny opis, po którym łatwiej zlokalizujesz konkretny deep link
  • powiązany program – wskazujesz, do której kampanii chcesz wygenerować deep link
  • link do podstrony – czyli gdzie dokładnie deep link, a co za tym idzie klient, będzie kierowany po kliknięciu
Deep link – edycja

Po wybraniu powiązanego programu pojawi się dodatkowy link kierujący na stronę reklamodawcy. Kliknij w niego i w osobnej zakładce otworzy się docelowa strona reklamodawcy. Znajdź teraz odpowiednią stronę, na którą chcesz skierować czytelnika i jej adres URL wklej do pola „Link do podstrony”. W naszym przypadku będzie to wyglądać następująco:

Deep link – przykładowa konfiguracja

Zwróć uwagę, że w opisie linku nie podałem produktu, którego on dotyczy – na głównej liście ten produkt i tak jest wyświetlany, więc nie ma potrzeby duplikowania tej informacji. Najważniejsze jest, że link do podstrony musi się znajdować w domenie reklamodawcy – nie możesz tutaj wstawić dowolnego innego linku. W takim przypadku system wyświetli błąd i nie pozwoli zapisać zmian.

Po zapisaniu zmian poniżej przycisków pojawi się sekcja „Kod deep linku” bardzo podobna do tego, co zwykle widzisz w szczegółach programów:

Deep link – przykładowy kod

Tak wygenerowany link wstawiasz do przygotowywanego artykułu. Tylko tyle i aż tyle!

Warto jeszcze dla pewności wkleić link do przeglądarki w osobnym oknie i sprawdzić, czy wszystko działa:

  • czy na pewno otwiera się strona, którą wskazałeś[-aś] jako stronę docelową
  • czy w statystykach klików/wniosków zarejestrowało się kliknięcie w wybraną kampanię

Na koniec zobaczmy jeszcze jak wygląda główna lista:

Deep link – po utworzeniu

Jeżeli chcesz pobrać link lub zmodyfikować deep link wystarczy kliknąć wybraną pozycję na liście – trafisz ponownie do okna edycji. Możesz też skasować deep link klikając w ikonkę z prawej strony. Pamiętaj, że usunięty link przestanie działać.

Co ważne, możesz zmieniać stronę, na którą kieruje deep link albo w ogóle zmienić kampanię, którą on promuje, nie zmieniając linku w samym artykule! To bardzo ułatwia zarządzanie linkami na swojej stronie.

Przypominajka

Na koniec warto wspomnieć o jeszcze jednym mechanizmie wbudowanym w panel. Jego zadaniem jest pilnowanie aktywności programów wpiętych w przygotowane przez Ciebie deep linki. Za każdym razem gdy się logujesz do panelu, system sprawdza, czy wszystkie użyte kampanie są nadal aktywne – jeżeli nie, to dostaniesz stosowny komunikat z informacją o potrzebie aktualizacji deep linku.

Jak większość rzeczy, także to możesz konfigurować w panelu – w ustawieniach panelu w menu „Profil” na samym dole jest sekcja „Narzędzia” – odznacz odpowiednią opcję, a komunikaty z przypomnieniami nie będą się pojawiały.

Konfiguracja komunikatów

Na koniec

Deep linki jako narzędzie zwykle są wykorzystywane przez Twórców treści, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby stosować je także w promocji w mediach społecznościowych i forach dyskusyjnych. Zawsze jednak pamiętaj o tym, żeby sprawdzić w szczegółach programu dozwolone działania, jakie możesz prowadzić w celu promocji danej kampanii.

Aktualizacja 27.08.2020

Do narzędzia dodaliśmy opcję hurtowego tworzenia deep linków. Stwórz wiele linków na raz lub uprość tworzenie tylko jednego linku. Szczegóły znajdziesz we wpisie „Deep linki – hurtowe tworzenie”.


Artur Szkarłat

Co tu dużo pisać. Wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i budowaniu systemów afiliacyjnych oraz partnerskich. Uwielbiam automatyzować i usprawniać narzędzia tak, żeby jak najlepiej służyły swoim użytkownikom w myśl zasady "system dla człowieka a nie człowiek dla systemu". Prywatnie sklejam amatorsko modele, lubię VR i dobrą muzykę.