Kiedy rozliczycie moje kliki?

Opublikowano przez Artur Szkarłat w dniu

Pytanie Wydawcy:

„Kiedy rozliczycie moje kliki?”

Niby takie proste pytanie, ale o co tak naprawdę chodzi Wydawcy? Czy kliknięcia (pomimo skorzystania z produktu) nie zmieniły statusu na wniosek? Czy minął czas rozliczenia, a wynagrodzenie nie zostało naliczone? Czy może jednak Wydawca nie rozumie, jak zarabia się w Programie Partnerskim LeadStar? Odpowiedzmy sobie po kolei na te pytania.

Najważniejsza informacja jest taka, że w większości kampanii reklamowych płaci się za efekt, a nie za kliknięcie. Efektem może być dokonanie zakupu na stronie sklepu lub skorzystanie z produktu/usługi reklamodawcy. Bardzo rzadko pojawiają się obecnie kampanie rozliczane za kliknięcia (w modelu rozliczeniowym CPC), ponieważ tego typu akcje zwykle generują dużo fraudów – czyli pojawia się dużo kliknięć bez rzeczywistego zainteresowania produktem bądź marką. Jeżeli więc widzisz, że masz dużo kliknięć, ale zero wniosków to muszę Cię zmartwić, raczej nic na tym nie zarobisz 🙁

Druga sprawa to zmiana statusu kliknięcia na wniosek. W większości kampanii w szczegółach znajdziesz informację o czasie zmiany statusu kliknięcia na wniosek.

Czas zmiany statusu kliknięcia na wniosek

To może być „do godziny” jak na zrzucie powyżej albo „na bieżąco”, ale też „do 2 tygodni” – wszystko zależy od możliwości technicznych po stronie danego reklamodawcy. Podobną informację znajdziesz w statystykach klików/wniosków dla konkretnych akcji w postaci wskaźnika OCRW (orientacyjny czas raportowania wniosków). Większość raportów konwersji jest ładowana automatycznie, ale niektóre ręcznie przez naszą załogę po otrzymaniu plików. Jeżeli czas upłynął, w systemie dla danej akcji status jest nadal „kliknięcie”, a Ty jesteś przekonany[-na], że skorzystano z danego produktu – zgłoś reklamację. Procedurę opisaliśmy w jednym z poprzednich wpisów.

Kolejną sprawą jest czas rozliczenia wniosku. W wielu kampaniach, które są już u nas dostępne od jakiegoś czasu, w szczegółach programu znajduje się informacja o przewidywanym czasie pełnego rozliczenia kampanii.

Przewidywany czas pełnego rozliczenia kampanii

Jest to średnia wyliczona na podstawie dotychczasowych działań i rozliczeń Wydawców LeadStar z okresu ostatnich 5 miesięcy. Należy ją traktować raczej jako przybliżoną informację niż wyznacznik mówiący o tym, kiedy kampania zostanie rozliczone. Do tego w części programów rozliczenia są częściowe, czyli na podstawie raportu reklamodawcy rozliczamy tylko część działań z danego miesiąca. Jest to uzależnione od warunków, jakie muszą być spełnione do naliczenia wynagrodzenia.

Jeszcze jedną ważną informacją jest to, że to nie LeadStar akceptuje Wam wynagrodzenie. Za raporty akceptacyjne odpowiada reklamodawca – my je tylko sprawdzamy, ładujemy do systemu i naliczamy odpowiednie kwoty na ich podstawie. Jeżeli przy danej akcji, która wiesz, że zakończyła się skorzystaniem z produktu, zobaczysz kłódkę, ale nie zostanie za nią naliczone wynagrodzenie – zgłoś reklamację w panelu! Prześlemy ją do reklamodawcy w celu wyjaśnienia sytuacji, a Ciebie powiadomimy niezwłocznie, jak tylko otrzymamy odpowiedź.

Na koniec wróćmy do sytuacji naszego Wydawcy zadającego pytanie. Okazało się, że wszystkie kliknięcia były wygenerowane z jego komputera – w niektórych kampaniach po kilka razy. Jednak żadna nie zakończyła się sprzedażą, bądź skorzystaniem z produktu. Takie akcje w żadnym wypadku nie będą rozliczone. Zawsze pamiętaj, aby zapoznać się z warunkami naliczenia wynagrodzenia. Tylko ich spełnienie gwarantuje kasę na koncie po rozliczeniu danej kampanii.


Artur Szkarłat

Co tu dużo pisać. Wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i budowaniu systemów afiliacyjnych oraz partnerskich. Uwielbiam automatyzować i usprawniać narzędzia tak, żeby jak najlepiej służyły swoim użytkownikom w myśl zasady "system dla człowieka a nie człowiek dla systemu". Prywatnie sklejam amatorsko modele, lubię VR i dobrą muzykę.