LeadStar od samego początku stawia duży nacisk na wsparcie działań prowadzonych przez swoich Wydawców. Stąd dynamicznie rozwijamy dostępne narzędzia a te, które już istnieją, poprawiamy i dostosowujemy do wysokich oczekiwań i potrzeb. Każdy znajdzie tu coś dla siebie. Początkujący może w kilku kliknięciach przygotować własną stronę internetową, właściciel bloga znajdzie widgety czy deeplinki, a zaawansowany Wydawca – mechanizmy do spięcia systemów informatycznych. Poniżej znajdziesz pokrótce rozpiskę wszystkich dostępnych obecnie narzędzi wraz z odwołaniami do istniejących na blogu wpisów, opisujących ich działanie.

Strony partnerskie

Jedno z najbardziej podstawowych narzędzi dostępnych w Panelu Partnera. Pozwala w kilku prostych krokach założyć do trzech własnych stron w domenach LeadStar. To mogą być strony z wszystkimi kampaniami, do których jesteś zapisany[-ana] lub wersje tematyczne np. z samymi zakupami. Za pomocą ponad 50 różnych, dobrze opisanych parametrów, możesz zmienić i dostosować wygląd do własnych preferencji. Strony są zgodne z RWD, czyli dostosowują się do wielkości przeglądarki i wyglądają tak samo dobrze na komputerze stacjonarnym, tablecie, jak i smartfonie. A co najważniejsze – ładują się błyskawicznie! Więcej informacji znajdziesz w tym wpisie.

Przykładowa strona partnerska

Pasaże ofert na stronę

Masz własną stronę? Pozycjonujesz ją, wypełniasz treścią i masz stałych czytelników? Brakuje Ci tylko zestawienia ofert – to mogą być pożyczki, zakupy czy programy związane z modą i urodą. To narzędzie jest właśnie dla Ciebie. W podobny sposób jak w przypadku stron partnerskich przygotowujesz szablon, wybierasz promowane oferty i na koniec pobierasz kod do wklejenia na swoją stronę.

Przykładowy pasaż ofert na stronie Wydawcy

Pasaże są tak przygotowane, że dostosowują się do wielkości przeglądarki (PC, mobile). Zwróć uwagę, że w wielu konkurencyjnych programach to narzędzie nazywane jest „widgetami” – co może wprowadzać w błąd. To narzędzie opisaliśmy tutaj.

Twitch/OBS

Streamujesz na Twitchu? Tego właśnie Ci trzeba! Przygotuj jeden lub więcej overlay (nakładek) na stream, skonfiguruj OBS Studio i promuj wybrane produkty i sklepy podczas swoich transmisji. Dzięki integracji z czatem, każde wyświetlenie bannera będzie zsynchronizowane z wpisem, w którym znajdzie się link do konkretnej oferty. A jeżeli wolisz tylko promocję tekstową na czacie – to też można zrobić!

Konfiguracja OBS

Linki symboliczne

Jeżeli tworzysz wiele treści na swojego bloga czy stronę, to wiesz jak ciężko zapanować nad aktualnością linków, które tam umieszczasz. Każda oferta prędzej czy później się kończy. W takim przypadku, zamiast poprawiać każdy artykuł skorzystaj z linków symbolicznych. To scentralizowane miejsce, gdzie możesz zarządzać wszystkimi linkami w swoich wpisach – szybko i sprawnie podmienisz oferty oraz tekst promujący. Podczas wklejania linku do artykułu warto korzystać z wersji „dynamicznej” kodu – daje najwięcej możliwości i kontroli nad wstawionymi linkami. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszam do naszego historycznego wpisu.

Zarządzanie linkami symbolicznymi

Deep linki

Kolejne narzędzie dedykowane w szczególności dla twórców treści. W wybranych kampaniach pozwala utworzyć linki kierujące na konkretną ofertę reklamodawcy. Chcesz opisać nowy model telefonu, ciekawe perfumy bądź zareklamować wybraną kreację na imprezę? Warto wstawić linka kierującego bezpośrednio do danego produktu. Skrócenie ścieżki zakupowej zwiększa znacząco konwersję. Więcej na ten temat przeczytasz w tym wpisie oraz w aktualizacji, która wprowadza możliwość szybkiego tworzenia wielu linków na raz.

Tworzenie deeplinku

Smartlinki

Najnowsze (grudzień 2021) narzędzie w stajni LeadStar to smartlinki. Parafrazując „jeden kod, aby wszystkimi linkami rządzić”. Po wstawieniu go na stronie/blogu możesz zdefiniować słowa kluczowe, które automatycznie w każdym wpisie i artykule będą linkować na kampanię, jaką wybierzesz. Wszystko wygodnie i w jednym miejscu. Jak to zrobić? Przeczytaj w artykule „Smartlinki – czyli wszystko o…”.

Smartlink – edycja

Notyfikatory

Zauważyłeś wyskakujące powiadomienia w panelu o naszych ostatnich wpisach na blogu? Albo podobne powiadomienia na stronach partnerskich o tym, że „właśnie ktoś skorzystał z oferty […]”? To są właśnie notyfikatory. Już teraz możesz zastosować to narzędzie na własnej stronie czy blogu. Wystarczy prosta konfiguracja, dobranie programów, ustalenie tekstów oraz wyglądu i kod do wstawienia na stronę gotowy.

Przykładowy notyfikator

Animatorzy kreacji

To nowość w LeadStar – nasz sposób na „ślepotę reklamową” Twoich czytelników oraz atrakcyjny wizualnie rotator reklam. Wybierz rozdzielczość kreacji, dobierz konkretne programy, produkty lub wszystkie banery na raz a na koniec ustal parametry animacji. Pobrany kod wstaw na stronę i ciesz się lepszą konwersją z reklam! Więcej poczytasz w dedykowanym wpisie na naszym blogu.

Ustawienia animacji kreacji

Pule kreacji

Zarządzanie kreacjami graficznymi (czyli bannerami) na stronach to także niełatwy kawałek pracy. Pule kreacji mają za zadanie ułatwić to zadanie. Kilkoma kliknięciami przygotowujesz i pobierasz kod do wstawienia na stronę. Od tej pory w jednym miejscu będą wyświetlane wszystkie wybrane przez Ciebie kreacje graficzne w odpowiednim rozmiarze. Gdy zakończy się dana kampania reklamowa, nie zostaniesz z pustym miejscem – będą wyświetlane inne bannery. Jak zawsze każda opcja edycji jest dokładnie opisana, więc nie zgubisz się w natłoku niezrozumiałej konfiguracji. A jeżeli potrzebujesz dokładniejszej instrukcji skieruj swoje kroki w stronę tego wpisu.

Tworzenie nowej puli kreacji

Widgety

Widgety to zestawienia ofert o stałej szerokości do wstawienia na swoją stronę. Mimo, że są podobne pod względem funkcjonalnym z opisanymi powyżej pasażami, to mają całkiem inne zastosowanie. Narzędzie to bardziej nadaje się jako zamiennik kreacji graficznej w bocznym pasku Twojej strony. Jest to pierwsze w historii LeadStar, ale także jedyne narzędzie w naszej ofercie, które nie umożliwia zmiany dynamicznej wyglądu – po wprowadzeniu zmian musisz ponownie pobrać kod widgeta i podmienić na swojej stronie. Nowością wprowadzoną niedawno jest automatyczne dostosowywanie wysokości widgeta do ilości wyświetlanych ofert. Więcej na temat zastosowań i ustawień przeczytasz w tym wpisie.

Przykładowy widget

Chmury linków

Jeżeli lubisz eksperymentować lub chcesz urozmaicić swoją stronę o niebanalne rozwiązanie, to chmura linków może być strzałem w dziesiątkę. To narzędzie prezentuje wybrane oferty w postaci animowanej chmury opartej na kuli. Jak w każdym narzędziu LeadStar, masz wpływ na większość aspektów graficznych dotyczących wyglądu docelowego narzędzia. Pamiętaj, że chmury linków są elementami graficznymi o stałych wymiarach i nie będą dostosowywać swojego rozmiaru do wielkości okna przeglądarki. Czytaj dalej.

Przykładowa chmura linków

Autopromocja

Tutaj znajdziesz gotowe kreacje graficzne w dwóch najbardziej popularnych rozmiarach oraz sześciu wersjach do wykorzystania w dowolny sposób. Możesz wkleić je np. w stopkę swojego profilu na forach dyskusyjnych. Najważniejsze są dwie kwestie:

  • suma wynagrodzenia na takiej kreacji jest automatycznie aktualizowana,
  • kliknięcie w nią (o ile pobierzesz odpowiedni kod) przekieruje każdego na LeadStar z Twoim kodem polecającym.

UWAGA: narzędzie pojawia się w menu po przekroczeniu 100zł sumy zarobionego wynagrodzenia.

Product feed

Pliki produktowe pozwolą Ci pobrać w postaci pliku XML ustandaryzowaną listę wszystkich produktów danego reklamodawcy. Lista jest aktualizowana co 12h. Możesz w ten sposób przygotować własny pasaż produktowy, ranking, bądź inne zestawienie ofert. Jeżeli nie znajdziesz oferty danego sklepu – napisz do nas! Chcesz dowiedzieć się więcej? Zaglądnij do wpisu o product feed.

Tworzenie product feed

API, postback i paczki XML

Przechodzimy do zaawansowanych narzędzi dla osób, które chcą spiąć swój system informatyczny z panelem LeadStar. Zależnie od możliwości technicznych można skorzystać z jednej (lub wielu) z poniższych opcji:

  • API – to sposób wymiany informacji pomiędzy systemami informatycznymi. Twój system posługując się opisanymi w dokumentacji wywołaniami, odpytuje serwer LeadStar o określone dane. Wystarczy pobrać unikalny identyfikator oraz klucz API.
  • Postback – po każdej zmianie kliknięcia na wniosek, akceptacji bądź odrzuceniu wniosku możemy automatycznie wywołać Twój link i przekazać w zmiennych odpowiednie informacje. Działanie jest podobne co w przypadku API tylko inicjowane ze strony naszego serwera.
  • Paczki XML – jeżeli wolisz sam przygotować narzędzie do wyświetlania ofert na swojej stronie, możesz pobierać je na bieżąco właśnie paczkami XML. To standardowy format zawierający między innymi nazwę produktu, logotyp, opis i Twój dedykowany link. Pamiętaj, że nadal obowiązują Cię warunki promowania każdej kampanii.

Na koniec

Warto wspomnieć, że lista nie jest zamknięta. Mamy w planach kolejne narzędzia, a wiele z powyższych powstało przy aktywnym udziale naszych Wydawców. Dlatego zapraszamy Cię do przesyłania propozycji usprawnień, jak i pomysłów na nowe elementy, które będą pomocą dla Ciebie w zarabianiu jeszcze większego wynagrodzenia.


Artur Szkarłat

Co tu dużo pisać. Wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i budowaniu systemów afiliacyjnych oraz partnerskich. Uwielbiam automatyzować i usprawniać narzędzia tak, żeby jak najlepiej służyły swoim użytkownikom w myśl zasady "system dla człowieka a nie człowiek dla systemu". Prywatnie sklejam amatorsko modele, lubię VR i dobrą muzykę.