Od ostatniego wpisu o pulach kreacji, który możesz przeczytać na naszym blogu, dużo się zmieniło. Narzędzie rozwinęło się o kolejne funkcjonalności – wiele z nich zostało dodanych na Wasze życzenie. Dlatego warto wrócić do tematu, opisać nowości i ich zastosowanie.

Zarządzanie pulami

Część z Was zgłaszała nam potrzebę możliwości porządkowania pul kreacji. Narzędzie okazało się tak popularne, że w lutym doszyły dwie ważne opcje pozwalające poradzić sobie z „bałaganem”, jaki mógł powstać. Pierwsza to możliwość czasowego deaktywowania puli reklam. Wyłączona pula nie jest wyświetlana na stronie docelowej, na której wstawiony jest jej kod. Druga opcja to całkowite usunięcie niepotrzebnej puli z listy. Co ważne – obie funkcje dostępne są już z poziomu głównej listy pól kreacji – nie trzeba wchodzić do ich edycji.

Zarządzanie pulami – główna lista

Nowy typ puli kreacji

Dotychczas dostępne były następujące typy pul:

  • produktowa – pozwalająca dobierać kreacje reklamowe wg wybranego typu produktu,
  • wybrane programy – dająca możliwość wybrania konkretnych kampanii, z których będą wyświetlane kreacje.

Idąc za propozycją naszego Wydawcy, dodaliśmy trzecią opcję „wszystkie kreacje”. Dzięki niej system dobiera wszystkie kreacje reklamowe spełniające warunki wybranej rozdzielczości. Każdy program, do którego się zgłosiłeś[-aś] jest brany pod uwagę.

Zakresy rozdzielczości

To kolejna ciekawa zmiana zainicjowana Waszymi propozycjami. Wstawiając pulę kreacji na stronę, czasami możesz chcieć wyświetlać w danym miejscu nie tylko bannery o wybranej na sztywno rozdzielczości, ale także podobne, które nadal bez problemów zmieszczą się na Twojej witrynie. Dla przykładu banner 750×100 i 750×200 różni się tylko wysokością. Druga ważna sprawa to to, że reklamodawcy dostarczają nam kreacje graficzne w różnych (czasami niestandardowych) rozdzielczościach. W jednej kampanii będą to 300×250 a w drugiej 300×300. Do tej pory każdy z nich mógł być wyświetlany tylko w osobnej puli.

Od teraz masz możliwość włączania i ustalania zakresów szerokości i wysokości kreacji, które system bierze pod uwagę podczas doboru bannerów do puli. Wystarczy, dla podanej jako ostatni przykład puli, włączyć opcję „Wysokość z zakresu” i podać minimalną wysokość 250 pikseli i maksymalną 300 pikseli. Po zapisaniu system zajmie się resztą.

Zmienne rozmiary pul kreacji

Warto wspomnieć tutaj o jeszcze jednej sprawie. W edycji wybranej puli w ustawieniach podstawowych wyświetlane są ilości kreacji zgodne z wybraną, sztywną rozdzielczością. Nie uwzględniają one podanych w ustawieniach dodatkowych zakresów rozmiarów. Jednak już główna lista pul kreacji podaje dokładną ilość zgodną z ustawieniami całej puli.

Warto też wspomnieć, że panel ma wbudowany system pilnowania pul kreacji. O ile nie zostanie on wyłączony w ustawieniach panelu, za każdym razem, gdy w danej puli skończą się kreacje, dostaniesz odpowiednie powiadomienie przy logowaniu się do systemu.

RWD czyli responsywność

To raczej naprawienie niedopatrzenia niż nowa funkcja. Kody kreacji w pulach zostały poprawione tak, żeby automatycznie dopasowywać się do miejsca, w których są wyświetlane. Czy przeglądasz stronę na PC, tablecie czy komórce – jeżeli strona jest dopasowana do tych urządzeń, to kreacje z pul także się dopasują. W obecnych czasach, gdzie ponad 50% ruchu internetowego jest realizowane z urządzeń mobilnych, takie dopasowanie jest już niezbędne.

Na koniec

Co najważniejsze, aby skorzystać z dowolnej lub wszystkich powyższych nowych możliwości, nie musisz podmieniać kodów pul kreacji, które masz już wstawione na swoją stronę. Zmiany wchodzą w życie zaraz po zapisaniu w panelu.


Artur Szkarłat

Co tu dużo pisać. Wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i budowaniu systemów afiliacyjnych oraz partnerskich. Uwielbiam automatyzować i usprawniać narzędzia tak, żeby jak najlepiej służyły swoim użytkownikom w myśl zasady "system dla człowieka a nie człowiek dla systemu". Prywatnie sklejam amatorsko modele, lubię VR i dobrą muzykę.