Wysyłki mailingów Część 3

Opublikowano przez Sara Giza w dniu

Z poprzednich artykułów z serii „Wysyłki mailingów” wiesz już jak dobierać tematy, nadawców, a także jak interpretować wyniki wysyłek, aby móc wyciągać prawidłowe wnioski. Nie powiedzieliśmy sobie jednak do tej pory jak w ogóle zbudować swoją własną bazę danych. Opcji trochę jest, tutaj skupimy się nad takimi z jednej strony najprostszymi, a z drugiej też najbardziej efektywnymi.

Pamiętaj jednak, że aby zarabiać poprzez mailing w LeadStar, musisz mieć u nas konto firmowe.

Poprzednie artykuły z serii „Wysyłki mailingów”
Część 1 – o tym na co zwrócić uwagę przy ustawianiu wysyłek?
Część 2 – wskaźniki do interpretacji wyników wysyłki

Twoja strona www/blog

Formularz zapisu umieszczony na Twojej stronie to być może czasochłonna metoda budowania listy mailingowej, ale też bardzo skuteczna. Kontakty, które pozyskasz w ten sposób, na pewno będą jakościowe, dzięki czemu Twoje wysyłki mailingowe uzyskają dobre wyniki. Formularz powinien być jak najprostszy i znajdować się w miejscu łatwo dostępnym dla czytelnika Twojego bloga/strony. Warto też zaoferować użytkownikowi coś w zamian za zapis do newslettera – e-book, zniżkę czy jakiś przydatny kurs online. Nie musisz się martwić, jeśli nie masz wystarczających umiejętności graficznych czy programistycznych do stworzenia takiego narzędzia. Systemy wysyłkowe udostępniają kreatory formularzy, które są bardzo proste w obsłudze. Jednym z nich jest Freshmail, gdzie łatwo i szybko można sobie stworzyć taki formularz i umieścić na stronie. Tutaj dostępny jest opis całego procesu krok po kroku: https://freshmail.pl/przewodnik/jak-korzystac-z-kreatora-formularzy/.

Social Media

Social Media są coraz bardziej obecne w naszym życiu, a ich twórcy firmą/ osobom chcącym wykorzystać je do celów reklamowych udostępniają coraz to nowe narzędzia. Warto więc być na bieżąco i szukać sposobów na pozyskiwanie kontaktów do bazy właśnie tam. Na Facebooku na ten przykład można pozyskiwać dane użytkowników poprzez umieszczenie opcji zapisu do newslettera na swoim fanpage’u albo korzystając z płatnej reklamy ukierunkowanej właśnie na zbieranie adresów e-mail.

Zbieranie kontaktów „na żywo”

Niekoniecznie budowanie bazy mailingowej musi się odbywać w całości online. Jeśli posiadasz swój punkt do którego zaglądają klienci, możesz tam pozyskiwać od nich adresy e-mail. Dobrą okazją są też np. targi związane z tematyką Twojej działalności. Firmy, które dysponują odpowiednim budżetem organizują też różnego rodzaju eventy/konkursy w placówkach handlowych i tam budują swoją listę mailingową.

Pamiętaj o RODO!

Jak widzisz, jest kilka opcji na budowanie swojej bazy mailingowej, ale na którąkolwiek się zdecydujesz musisz pamiętać, aby pozyskiwać kontakty legalnie. Uchroni Cię to przed bardzo przykrymi konsekwencjami prawnymi i finansowymi, a użytkownicy, którzy trafią do Twojej bazy świadomie i za swoją zgodą chętniej będą czytać Twoje maile i jest mniejsze prawdopodobieństwo, że oznaczą je jako SPAM. Więcej na temat zbierania danych zgodnie z RODO znajdziesz w niedawno opublikowanym artykule na naszym blogu: https://blog-leadstar.pl/2020/05/19/jak-zbierac-dane-zgodnie-z-rodo/ .


Sara Giza

Oczekiwanie na list z Hogwartu umilam sobie dobrą książką, serialami i odkrywaniem reklamowych tajników. W życiu staram się łączyć przyjemne z pożytecznym, więc jeśli akurat widzisz tu artykuł stworzony przeze mnie to wiedz, że wybrałam temat, w którym czułam, że mam coś wartościowego do przekazania i przy którego opisywaniu dobrze się bawiłam 😊