Jak promować kampanie na Facebook

Pytanie Wydawcy:
„Witam, czy spotkaliście się z takim problemem, że Facebook blokuje wstawianie linku ze stroną partnerską? Myślę ze Lead Star powinno coś zrobić z tym.”
To pytanie jest nieco zmienione w stosunku do oryginału, ponieważ ten na grupie FB zawierał dodatkowo zrzut ekranu pokazujący problem.
Opis problemu
Zacznijmy więc jak zawsze od początku. LeadStar udostępnia między innymi strony partnerskie, które można umieścić na jednej z 6 dostępnych domen. Dodatkowo w szczegółach każdego programu znajdują się linki do jego promowania jednoznacznie identyfikujące kliknięcia tak, aby przypisać je do Twojego konta. Niestety nie jesteśmy w stanie sprawdzić, w jaki sposób każdy Wydawca promuje linki, które pobrał z panelu. Jeżeli więc ktoś np. założy stronę partnerską, a potem zaspamuje grupy Facebook linkiem do niej, to Facebook może (i robi to) nałożyć karę na konkretny adres strony lub całą domenę. To właśnie spotkało jednego z naszych Wydawców:

W szczególności mechanizmy Facebook’a nie lubią, gdy tę samą treść wstawiasz na kilka grup naraz, albo gdy wklejasz link w ogóle bez żadnej treści. Kilka takich „wrzutek” oraz dodatkowo zgłoszenia właścicieli grup o spamie i problem gotowy.
Rozwiązanie
Rozwiązaniem jest posiadanie własnej domeny. Koszt zakupu nowej domeny na rok z końcówką .pl to obecnie ok. 15-19zł. Z innymi końcówkami może być drożej albo taniej. Dodatkowo raz na rok trzeba taką domenę odnowić. Domena taka powinna zostać przekierowana zgodnie z informacjami, jakie udostępniamy w panelu partnera. W sekcji „Poradniki i instrukcje” znajdziecie dokładne sposoby na przekierowanie domeny zakupionej w OVH, Aftermarket.pl, Home.pl i nazwa.pl.
Kolejność przygotowania własnej domeny do promowania produktów jest następująca:
- zakup domeny od jednego z dostawców
- przygotowanie strony partnerskiej w panelu partnera tak, aby wskazywała na nowo zakupioną domenę
- przekierowanie domeny zgodnie z instrukcją, ustawiając DNS1: ns1.iq.pl oraz DNS2: ns2.iq.pl (dystrybucja w Internecie tych zapisów może trwać do 48h)
- zgłoszenie do nas tego faktu mailowo na adres kontakt@leadstar.pl

Co zyskujesz?
Po pierwsze zyskujesz własną stronę partnerską ze swoim unikalnym adresem URL. Po ustawieniu odpowiedniego przekierowania przez nasze IT dodatkowo w szczegółach każdego programu, do którego jesteś zapisany[-na] pojawią się dodatkowe linki do promowania:

Oczywiście możesz mieć więcej domen i stron partnerskich z nimi związanych. Obecny rekordzista ma ich zdefiniowanych już 13!
Link do Twojej strony partnerskiej czy pobrane linki do promowania konkretnych programów możesz od teraz wykorzystywać do promocji w mediach społecznościowych (szczególnie na portalu Facebook). Dzięki temu tylko Ty pracujesz na reputację tej domeny – nikt jej nie „spali”.
Warto wspomnieć jeszcze o dwóch zaletach posiadania strony partnerskiej we własnej domenie:
- możesz w edytorze stron partnerskich zdefiniować specjalne dodatkowe unikalne teksty pozycjonujące dla wyszukiwarek typu Google,
- nawet jako osoba fizyczna możesz odliczyć koszt zakupu domeny jako koszt uzyskania przychodu z Programu Partnerskiego LeadStar – polecamy dopytać o szczegóły doradcę podatkowego lub swój Urząd Skarbowy.
Na koniec
Nie bój się zakupu własnej domeny. Koszt jest nieduży, konfiguracja prosta i jednorazowa, a zalety jej posiadania są bezsprzeczne – szczególnie gdy chcesz prowadzić działania promocyjne przy pomocy mediów społecznościowych.
Pamiętaj tylko, że nie każdy program pozwala na taką promocję – zawsze należy zapoznać się z warunkami naliczenia wynagrodzenia, gdzie są między innymi informacje o dozwolonych i zakazanych formach działania!
