Programów w LeadStar mamy wiele, a Reklamodawcy mają przeróżne wymagania co do sposobów ich promowania. Szczegóły każdej kampanii zawierają informację na ten temat i w większości wydaje się to w miarę zrozumiałe. W „Katalogu programów”, dzięki zaawansowanemu wyszukiwaniu, możesz łatwo znaleźć kampanie z dozwolonym w określony sposób promowaniem. Więcej o tej opcji pisaliśmy tutaj: https://blog-leadstar.pl/2020/02/27/zaawansowane-wyszukiwanie/. Z naszych obserwacji wynika jednak, że wątpliwości najczęściej budzą kampanie, w których dozwolone/zabronione jest promowanie poprzez Google Ads, dlatego postanowiliśmy to pokrótce wyjaśnić.

Google Ads to system reklamowy firmy Google, dzięki któremu możesz wyświetlać swoją reklamę w wyszukiwarce. Dzięki niej Twoja strona będzie widoczna na początkowych pozycjach w Google z oznaczeniem hasłem „Reklama”.

Google Ads na markę/Google Ads poza marką

Dozwolone promowanie za pomocą Google Ads na markę oznacza, że możesz promować daną kampanię w Google Ads praktycznie bez ograniczeń, posługując się bezpośrednią nazwą marki:

Oferta najlepszej telewizji na rynku od Vectry.

Google Ads poza marką jak już się domyślasz, to promowanie produktu bez użycia nazwy konkretnej firmy, ta jak na przykładzie poniżej:

Ranking ofert najlepszych telewizji na rynku.

Oferta najlepszej telewizji na rynku od Vectry.

Jak widzisz, w tej opcji konieczne było zrezygnowanie z nazwy „Vectra”. I pamiętaj, że zakaz ten dotyczy wszelkich odmian nazwy marki jak np. „Vectrze” czy nazwy marki z literówką np. „Oferta najlepszej telewizji na rynku od Vectrry”. Ze względu na sposób, w jaki Google działa marka powinna być dodana do słów wykluczonych. Jeżeli tego nie zrobimy, to Google prawdopodobnie doda sobie automatycznie frazy z marką na podstawie treści strony docelowej. W takim przypadku Reklamodawca nadal może mieć uzasadnione pretensje do sposobu promowania jego oferty, jako niezgodnego z zasadami.

Czy obostrzenia dotyczą mojej strony www?

Pytania tego typu często do nas trafiają, dlatego wyjaśniamy: Twoja strona, Twoja sprawa i nikt nie ma zamiaru ingerować w to jak ją promujesz. Oznacza to, że jeśli promujesz ją poprzez Google Ads, to nie wyklucza zamieszczenia na niej reklam ofert dostępnych w LeadStar, których całkowicie Reklamodawca zabronił promować w wyszukiwarkach. Oczywiście formułując treści promocyjne, nie możesz nawiązać do tej konkretnej reklamy. Załóżmy w takim razie, że prowadzisz bloga podróżniczego, na którym zamieściłaś/eś baner sklepu Decathlon, którego reklamowanie w wyszukiwarkach jest zabronione. Poniżej przykłady, które naprowadzą Cię jak formułować hasła, aby były zgodne z wytycznymi Reklamodawcy, a czego się wystrzegać:

Blog podróżniczy z wycieczkami na każdą kieszeń.

Decathlon sklep z odzieżą sportową i turystyczną.

Oferta sklepu z odzieżą sportową i turystyczną.

W tym przykładzie również należy pamiętać o dodaniu marki do słów wykluczonych.

W działaniach dozwolonych, jak i zabronionych, nie widzę wybranej przeze mnie metody

Czasami zdarza się tak, że np. wzmianki o promowaniu poprzez Google Ads nie znajdziesz ani w działaniach dozwolonych, ani w działaniach zabronionych danej kampanii. Co w tej sytuacji, czy możesz sam zdecydować, czy dana metoda jest w porządku? Najlepiej wtedy wysłać do nas zapytanie w tej sprawie, a my dowiemy się u źródła. Wytyczne do programów, które otrzymujemy od Reklamodawców, nie zawsze są jasne i kompletne. Zdarza się, że trzeba je doprecyzować, co często robimy właśnie dzięki pytaniom od naszych Wydawców.

Jak czegoś nie można, a bardzo się chce, to można?

Dalej nie można, ale można się zawsze zapytać 🙂 Co to oznacza? A no to, że jeśli interesuje Cię jakaś kampania i masz na nią potencjał, ale forma promocji, którą chciałabyś/chciałbyś się posługiwać, jest niedozwolona przez Reklamodawce, zawsze możesz do nas napisać i przedstawić nam swoją propozycję, a my przekażemy ją dalej. Reklamodawca nie zmieni swoich postanowień dla dodatkowych kilku wniosków miesięcznie, ale dla większej liczby już może się zastanowić.


Sara Giza

Oczekiwanie na list z Hogwartu umilam sobie dobrą książką, serialami i odkrywaniem reklamowych tajników. W życiu staram się łączyć przyjemne z pożytecznym, więc jeśli akurat widzisz tu artykuł stworzony przeze mnie to wiedz, że wybrałam temat, w którym czułam, że mam coś wartościowego do przekazania i przy którego opisywaniu dobrze się bawiłam 😊