Jeżeli polubiliście nasz profil na platformach Facebook lub Instagram, to zapewne zwróciliście uwagę na wpisy zapraszające Was, do nadsyłania tekstów, które chcielibyście umieścić na naszym blogu. Te wpisy mają być wartością od Was dla Was. Porady, informacje, wskazówki – wszystko to, co pozwoli Wam zarobić wyższe wynagrodzenia i jednocześnie wpłynie na rozwój naszego wspólnego (i najlepszego!!!) Programu Partnerskiego LeadStar.

W tym tygodniu miło mi zaprosić Was do lektury wpisu nadesłanego przez naszego wieloletniego Wydawcę Maćka Grelocha, którego mogliście już poznać (i posłuchać), ponieważ regularnie publikuje swoje filmy poradnikowe na platformie YouTube. Linki do kilku z nich znajdziecie w panelu partnera, w sekcji „Poradniki i instrukcje”.

PS: w treści pozwoliłem sobie podać wyróżnione komentarze redakcyjne, aby uzupełnić informacje podane przez autora.

Odrzucone wnioski czyli jakie są najczęstsze powody odrzuconych wniosków, dlaczego wnioski są odrzucane, jak mieć ich jak najmniej, co będzie skutkowało tym, że Wasze wyniki będą lepsze!

Słowem wstępu, temat odrzuconych wniosków jest jednym z najczęściej poruszanych w gronie osób, które działają w programach partnerskich. Chciałbym w tym krótkim artykule rozwiać wszelkie wątpliwości na ten temat i opisać wszystko, co może powodować ten aspekt. Jestem pewien, że jeśli zastosujecie się do tych rad, to Wasze wyniki wystrzelą w górę. Zaczynajmy!

Najczęstsze powody odrzucenia wniosku

1. Pierwszym powodem może być to, że klient (który jest zainteresowany ofertą i chce wypełnić dany wniosek) lub Wy macie włączone oprogramowanie blokujące reklamy, a jak sami wiecie wszyscy zarabiamy na reklamach. Najpopularniejsze – z jakich korzystają prawie wszyscy – to AdBlock oraz uBlock, dlatego wyłączcie go na czas wypełniania wniosku lub informujcie osobę (jeśli macie taką możliwość), która wypełnia wniosek z Waszego linku, żeby na czas wypełniania go wyłączyła.

2. Kolejną kwestią jest duplikat. Tutaj nie ma nic skomplikowanego – jeśli wniosek zostanie wysłany dwukrotnie, jeden z nich zostanie odrzucony, dlatego że dane klienta trafiły do reklamodawcy podwójnie.

3. Niepoprawne dane – czyli jeśli we wniosku trzeba podać przykładowo informacje z dowodu osobistego i pomylimy jakąś jedną literkę lub cyferkę, to wniosek może zostać odrzucony z powodu tego, że nie zostały podane prawidłowe dane. I z tej strony wielki apel do Was! Informujcie swoich klientów lub sami zwracajcie uwagę na poprawność danych. Lepiej sprawdzić coś dwa razy i zrobić to wolniej, niż szybko i niedokładnie.

4. Często jest tak, że wniosek wskakuje po wypełnieniu jakiegoś etapu tego wniosku. Przykładowo: wniosek składa się z czterech etapów.  Już po wypełnieniu pierwszego widzimy, że wskoczył nam wniosek. Nie oznacza to jednak tego, że będziemy mieli ten wniosek zaakceptowany. Dokładnie trzeba przeczytać, za co otrzymujemy wynagrodzenie w danym programie. W przypadku pożyczki rozliczanej w modelu CPS (o innych modelach poczytasz w tym artykule)  dostajemy wynagrodzenie za wypłaconą pożyczkę, czyli należy wypełnić wniosek do końca oraz otrzymać pozytywną decyzję, dopiero wtedy jesteśmy kwalifikowani do tego, żeby otrzymać wynagrodzenie.

Red.: Oczywiście mamy możliwość odstąpienia od umowy pożyczki – w ciągu 14 dni od jej zawarcia, ale to wiąże się również z odrzuceniem naszego wniosku i nierozliczeniem nam wynagrodzenie CPS za niego.

Dokładnie czytajcie jakie kroki trzeba wykonać, żeby takie wynagrodzenie otrzymać.

5. Kilka kliknięć – punkt bardzo krótki – chodzi tutaj o to, że jeśli wchodzimy we wniosek kilka, kilkanaście razy, to może on się poprawnie nie zaczytać do systemu.

Red.: Tu warto także dodać, że kliknięcie wcześniej w link tej samej kampanii ale z innego programu partnerskiego na innej stronie, także może spowodować przypisanie wniosku do innego źródła, niż LeadStar.

6. Brak odbioru umowy. Jeśli wypełniamy wniosek, w którym wymagany jest odbiór dokumentów od kuriera, a ich nie odbierzemy, wniosek może zostać odrzucony. Często jest tak, że kurierzy dzwonią, jeśli nie ma nas w domu – wtedy możemy umówić się z nimi po prostu na inną godzinę.

7. Nieodbieranie telefonu. Tyczy się to przede wszystkim kampanii CPL, w których wymagana jest rozmowa z konsultantem. Jeśli nie odbierzemy telefonu i z konsultantem nie porozmawiamy, wniosek może zostać odrzucony.

Red.: Raczej na pewno zostanie odrzucony.

8. Bardzo rzadko zdarzają się sytuacje, kiedy pomimo tego, że wniosek został poprawnie wypełniony i przeszliśmy przez wszystkie kroki jak należy, to i tak wniosek może zostać odrzucony. Nie martwcie się, są to naprawdę bardzo rzadkie przypadki. Jest to spowodowane tym, że system czasami miewa awarie lub najzwyczajniej reklamodawca mógł się pomylić. Możecie się również napotkać z tym, że status nie zmienił się z kliku na wniosek, czasami jest to spowodowane tym, że przykładowo nie zaczytał on się w panelu, ale u reklamodawcy już tak. W takiej sytuacji pomimo samego kliku wniosek powinien zostać rozliczony.

Red.: Awaria systemu LeadStar (w 3-letniej historii można te sytuacje policzyć na palcach jednej ręki) może mieć wpływ ew. na brak zmiany statusu kliknięcia na wniosek. Jednak Program Partnerski LeadStar nalicza wynagrodzenie nawet jeżeli akcja ma status „kliknięcie” a dostaliśmy od reklamodawcy potwierdzenie rozliczenia akcji! U nas nic nie ginie.

Uwaga!
W niektórych programach/kampaniach znajdziecie informację, że nie zliczają się wnioski złożone np. w trybie incognito w Chrome. Również zwracajcie na to uwagę. Jeśli Wasz wniosek lub Waszego klienta nie zliczy się w Panelu Partnera, a wypełniony został właśnie w trybie incognito w Chrome, to nie otrzymacie za niego rozliczenia – bo nie zliczy się on ani w systemie LeadStar ani nie zostanie przypisany do nas w systemie reklamodawcy. Jeszcze raz zatem powtórzę: czytajcie warunki programów, z których chcecie skorzystać lub które chcecie promować. Unikajcie również przeglądarki Brave – w niej żaden wniosek nie zliczy się, pozostanie klikiem – pisaliśmy o tym całkiem niedawno na blogu.

Reklamacje

Co należy zrobić, kiedy jesteśmy pewni, że wniosek jest poprawnie wypełniony, a mimo to został odrzucony? Złożyć reklamację. O tym jak ją złożyć, tłumaczę poniżej.

Kiedy znajdujemy się na stronie głównej Panelu Partnera (po zalogowaniu), to po lewej stronie mamy zakładki, a ósma licząc od góry to reklamacje i wchodzimy sobie w to, a następnie klikamy ”zgłoś reklamację”. Co potrzebujemy do złożenia reklamacji?

  • id kliku/id wniosku
  • numer wniosku
  • numer umowy lub kartoteki
  • dla dokładnego i szybszego rozpatrzenia screeny lub zdjęcia

Red.: Warto wspomnieć, że po wprowadzeniu unikalnego ID kliknięcia/wniosku, który jest nadawany zawsze po kliknięciu w Twój link partnerski, a który znajdziesz w statystykach klików/wniosków, system podpowiada jakie informacje należy podać w celu jak najszybszego procesowania reklamacji. W najbliższym czasie dla wielu kampanii te podpowiedzi zostaną jeszcze bardziej doprecyzowane.

Mam nadzieję, że będziecie mieli jak najmniej odrzuconych wniosków albo w ogóle ich nie będziecie mieli, a Wasza uwaga będzie skierowana na te istotne szczegóły. Życzę Wam wszystkiego dobrego oraz fantastycznych wyników w programie! 🙂

Maciej Greloch

Red.: Ja jeszcze pozwolę sobie na dodanie linku do kanału YT Maćka – warto zaglądnąć i zaznajomić się z jego poradami 🙂


Artur Szkarłat

Co tu dużo pisać. Wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i budowaniu systemów afiliacyjnych oraz partnerskich. Uwielbiam automatyzować i usprawniać narzędzia tak, żeby jak najlepiej służyły swoim użytkownikom w myśl zasady "system dla człowieka a nie człowiek dla systemu". Prywatnie sklejam amatorsko modele, lubię VR i dobrą muzykę.