Na pewno niejednokrotnie zauważyłeś – bo jestem przekonana na 100%, że zawsze czytasz warunki promowania danego programu/kampanii – że w dozwolonych bądź zakazanych działaniach reklamowych widnieje często taki zapis: „wypełnianie wniosku za klienta”. I na pewno przystanąłeś na chwilę przy tym zapisie i zastanowiłeś się, co on może oznaczać (chyba że należysz do doświadczonych Partnerów Programu Partnerskiego LeadStar lub prowadzisz zaawansowane działania reklamowe – wtedy wiesz o co tutaj chodzi).

Na czym to polega?

Wypełnianie wniosku za klienta polega w skrócie na tym, że jakaś osoba przychodzi do Ciebie po radę, jaka oferta byłaby dla niej najlepsza i po przedstawieniu i wybraniu już tej konkretnej, uzupełniasz wniosek za tą osobę. Ona staje się potencjalnym klientem Reklamodawcy, a Ty – uzupełniając ten wniosek przy pomocy linku do programu/kampanii z Panelu Partnera LeadStar – otrzymasz za to należne wynagrodzenie (oczywiście dopiero po spełnieniu wszystkich warunków dotyczących przyznania tego wynagrodzenia).

Druga opcja to taka, kiedy masz własne call center – i osoby pracujące w tym call center dzwonią do różnych potencjalnych klientów z Twojej własnej bazy. Mogą wówczas przez telefon wypełnić wniosek za klienta i otrzymać od niego wszystkie potrzebne do tego zgody.

Jest jeszcze trzecia możliwość. Możesz zbudować własną stronę – tak zwany landing page – i kierować na nią do potencjalnych klientów. Jeśli na tej stronie (oprócz formularza z danymi osobowymi i zgodami do zaznaczenia) dodasz dodatkowo pytanie, czy chcesz skorzystać z oferty X, a ta zainteresowana osoba zaznaczy, że tak, to będziesz mógł w sposób automatyczny (przy pomocy odpowiedniego systemu) przesłać dane tej osoby – ze swojego formularza na formularz danego Reklamodawcy. Tą opcję zaliczam już do zaawansowanych. Nie każdy bowiem wie, jak zbudować taki system i w jaki sposób „przepisywać” te dane ze swojego formularza na formularz Reklamodawcy.

Pamiętaj o RODO i ochronie danych osobowych!
Jeśli posiadasz własną bazę osób i chcesz na niej zarabiać – niezależnie czy będzie to wypełnianie wniosku za klienta czy też inna forma, jak np. wysyłanie mailingów reklamowych – pamiętaj o RODO. Nawet jeśli nie masz własnej działalności gospodarczej, to i tak RODO Cię dotyczy – ponieważ będziesz wykorzystywać bazę w celach komercyjnych. Więcej informacji poczytasz w moich dwóch wpisach na tym blogu: Zbieram dane, ale ich nie przetwarzam – na pewno? oraz Jak zbierać dane zgodnie z RODO.

W LeadStar wypełnianie wniosku za klienta jest dozwolone tylko wtedy, gdy dany Reklamodawca na to pozwala oraz, gdy masz u nas założone konto Partnera jako firma (nie jako osoba fizyczna). Jeśli w ten sposób chcesz promować dostępne u nas kampanie, poprosimy Cię wcześniej o uzupełnienie stosownego oświadczenia dotyczącego wykorzystywania własnej bazy klientów. Jest ono nam potrzebne po to, abyśmy wiedzieli w jaki sposób przetwarzasz te dane i czy zachowałeś wszelkie środki ich ochrony.

Jak w LeadStar wyszukać kampanie z dozwolonym wypełnianiem wniosku za klienta?

Tutaj sprawa jest bardzo prosta. Wystarczy zalogować się do swojego Panelu Partnera LeadStar i wejść do zakładki Katalog programów (widocznej po lewej stronie). Klikamy w „pokaż zaawansowane opcje wyszukiwania” i zaznaczamy opcję „wypełnianie wniosku za klienta” – tak jak na pokazanym screenie poniżej.

LeadStar wyszukiwanie w katalogu programów

A jeśli swoje działania opierasz o własne cal center, wybierz wówczas opcję „Call Center” (screen poniżej).

LeadStar wyszukiwarka call center

Zobaczysz co najmniej kilka stron programów, w których dozwolone jest wypełnianie wniosku za klienta i/lub call center.

Pamiętaj, ze jeśli nie widzisz na tej liście jakiegoś programu, to oznacza to, że wypełnianie wniosku za klienta bądź działania call center są w nim zabronione. Dodatkowo, informację o tym, co jest dozwolone a co zabronione, znajdziesz również w szczegółach każdego z programów (w miejscu „Warunki naliczenia prowizji”).

Zapraszam Cię zatem już dziś do sprawdzenia tych programów, dołączenia do tych, które najbardziej Ci odpowiadają i do rozpoczęcia swojej przygody z zarabianiem w Internecie – dzięki tej możliwości.

Powodzenia!


Angelika Jazgier (Gradzińska)

W marketingu od 2013 roku. Dlaczego marketing? Bo lubię zmiany i dynamikę - to, że ciągle coś się dzieje. Należę do osób, które im więcej mają obowiązków, tym lepiej potrafią zorganizować sobie czas i wykonać je… na czas :) Poza tym uwielbiam wszelkiego rodzaju tabelki, statystyki i analizy – wszystko, co można logicznie wytłumaczyć. A najlepiej – gdyby wszystkie te tabelki pokazywały jedynie wzrosty (te dobre wzrosty oczywiście :) ) oraz stale idące w górę zarobki (nie tylko moje ;) ).