Pytanie Wydawcy:

„Ktoś skorzystał dziś z oferty za pomocą mojego linku – dlaczego nie mam jeszcze naliczonego wynagrodzenia?”

Wielokrotnie spotykamy się z wiadomościami od naszych Wydawców ze zgłoszeniem, że ich odbiorcy kliknęli w link, spełnili warunki naliczenia wynagrodzenia, a na ich koncie w panelu LeadStar dalej nie zostały naliczone żadne pieniądze.

Dlaczego wynagrodzenie nie jest naliczane od razu?

Akceptacja wniosków w Programie Partnerskim LeadStar nie jest automatyczna. Odbywa się ona na podstawie raportów rozliczeniowych, które otrzymujemy od reklamodawców. Akcje są więc rozliczane najwcześniej w kolejnym miesiącu od daty złożenia wniosku. W przypadku każdej kampanii czas rozliczenia nieco się różni. Przewidywany czas pełnego rozliczenia kampanii można sprawdzić w panelu LeadStar, po wejściu na daną kampanię w sekcji „Statystyki Twoich działań”. Jest on obliczany na podstawie historycznych danych, dlatego też nie należy martwić się, jeśli w danym miesiącu czas ten wydłuży się np. o kilka dni.

UWAGA! W panelu LeadStar znaleźć można również kampanie, w których nie ma tej informacji – zwykle dlatego, że kampania jest nowa i system nie ma jeszcze danych historycznych, na podstawie których mógłby obliczyć ten przewidywany czas.

Przewidywany czas rozliczenia kampanii w panelu

Dopóki nie otrzymamy zatem raportów od reklamodawców, nie sprawdzimy ich, a następnie nie wgramy ich do panelu, wnioski będą mieć status oczekujący. Dopiero po wgraniu raportu, zmienią swój status na zaakceptowany bądź odrzucony (w zależności czy warunki naliczenia wynagrodzenia zostały spełnione). Jeśli wniosek zostanie zaakceptowany, na konto Wydawcy naliczone zostanie odpowiednie wynagrodzenie.

Cały proces rozliczania kampanii opisał już wcześniej Artur w tym artykule.

Skąd wynikają opóźnienia w rozliczeniu kampanii?

Powodów może być wiele, m.in. fakt, że otrzymaliśmy raport bez naszych ID; otrzymaliśmy raport tylko z ilościami zaakceptowanych wniosków; osoba zajmująca się raportami po stronie reklamodawcy przebywa na urlopie; reklamodawca otrzymał zbyt duże ilości wniosków i nie był w stanie na czas przygotować raportu; dom mediowy rozlicza kampanie z dwumiesięcznym opóźnieniem. Szczegółowo opisała je Kasia w tym wpisie. Przypominamy jednak, że szczególnie w przypadku kont bankowych, dla których muszą być spełnione odpowiednie warunki (limit wpłat w kolejnych miesiącach lub ilość transakcji wykonanych kartą), rozliczenia mogą się opóźnić – dlatego też niektóre kampanie rozliczamy częściowo, a w kolejnym miesiącu dogrywamy kolejne raporty od reklamodawców.


Joanna Szefler

Nie nadążacie z nowymi kampaniami w LeadStar? Przyznaję, mogę mieć z tym coś wspólnego. 😉 Nie umknie mi także żadna nowa promocja, tak więc odpowiadam za aktualność promowanych przez Was ofert. Prywatnie uwielbiam podróże, modę i dobre jedzenie. A zawodowo? Zainteresowania pozostają te same... zmieniają się tylko obowiązki. 😉