Cześć i czołem!

Trochę mnie tutaj nie było, tak więc czas, abym nadgoniła zaległości. 😊

Poprzednie części mojej serii przeczytacie tutaj: 1 (Wprowadzenie), 2 (SEO), 3 (SEM), 4 (Newsletter).

Tym razem zajmiemy się tematem blogów/stron związanych z finansami, porównaniami ofert czy opisujących i oceniających dany produkt.

Czy taki blog/strona mają sens?

Większość z nas, zanim dokona zakupu, z pewnością sprawdzi albo sam produkt, albo przynajmniej jego cenę w Internecie, prawda? Bo skoro coś może być tańsze, to dlaczego mamy przepłacać? Wewnętrzna Grażyna, czy Janusz ujawnia się w każdym z nas – naprawdę W KAŻDYM. 😉

Wpisując konkretne frazy w wyszukiwarkę znajdziemy wiele stron www, na których są zarówno porównania cen, testy danego produktu czy też szczegółowy opis i opinie poszukiwanego produktu. Te serwisy, które są w czołowej dziesiątce również zaczynały od zera. A jeśli prowadzisz blog lub stronę już dłuższy czas i masz stałych czytelników, to zastanów się, czy nie czas na to, aby korzystać z linków z LeadStar, dzięki którym zaczniesz na tym zarabiać.

Im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania, im więcej czytelników na Twoim blogu lub stronie, tym większy zysk będziesz generował. Pamiętaj również, że strona z dużym i jakościowym ruchem jest furtką do negocjacji stawek i ewentualnych indywidualnych rozwiązań (FF-y, działania wizerunkowe itd), które zwiększą objętość Twojej kieszeni.

Korzystaj z narzędzi

W LeadStar znajdziesz obecnie (na dzień 20.05.2022) czternaście narzędzi – większość z nich możesz umieścić na swojej stronie czy blogu.

Jeśli tworzysz rankingi czy porównywarki przydadzą Ci się poniższe narzędzia:

  • Linki symboliczne – tworząc taki link, będziesz mógł z poziomu naszego panelu dowolnie zmieniać zarówno link jak i jego treść, które automatycznie podmienią się na Twojej stronie lub stronach (jeśli masz ich kilka);
  • Smartlinki – narzędzie to pozwoli Ci ustalić słowa kluczowe, które automatycznie podmienią się na Twojej stronie kierując Twojego użytkownika na konkretną kampanię czy ofertę;
  • Deep linki – dzięki nim możesz tworzyć dedykowane linki do konkretnych produktów, np. jeśli porównujesz konkretne modele laptopów, kosmetyków czy telefonów;
  • Animatorzy kreacji – kreacje bannerowe, które na oczach czytelników płynnie się zmieniają na pewno przykują ich uwagę;
  • Pule kreacji – urozmaicą Twój ranking lub porównania, w odróżnieniu od animatorów to kreacje, które rotują się po odświeżeniu strony (czas ustalasz tutaj sam);
  • Widgety – stworzą na Twojej stronie małe porównanie wybranych ofert finansowych;
  • Pasaż ofert na stronę – pozwoli na stworzenie dedykowanej zakładki, w której ułożysz wybrane firmy (lub banki) w konkretnej kolejności.

Oczywiście, jeśli chcesz podlinkować wyniki w Twoim rankingu możesz użyć również dedykowanych linków prostych, które znajdziesz w szczegółach każdej oferty. 😉

Nie poddawaj się

Pamiętaj, przeciętny Kowalski jest wzrokowcem, który (jak dowodzą różne badania marketingowe) w pierwszej kolejności swój wzrok kieruje na lewą stronę naszego bloga – warto więc dodać tam jakiś fajny banner. 🙂 Jeśli porównujesz produkty lub sklepy, w których owy produkt się znajduje nie zapominaj o cenie oraz tym, aby odpowiednio ją wyszczególnić. Im niższa cena, tym mocniej ją podkreśl.

Jak już pisałam, w pierwszej części mojego cyklu, nie poddawaj się, jeśli nie zobaczysz efektów od razu. Aby strona była atrakcyjna dla wyszukiwarek musi zawierać treści, które pozwolą ją dobrze indeksować. Pisz, porównuj, oceniaj, rób rankingi i…. czekaj. W tym wypadku naprawdę warto to zrobić.

Porównujesz konta? Opisz promocję i określ zysk, jaki otrzyma klient banku, który skorzysta z danej oferty. Nie zapomnij o przygotowaniu dedykowanego CTA (przycisku do kierowania na wniosek), które odpowiednio musisz zaakcentować, np. ramką w rzucającym się w oczy kolorze.

Śledź statystyki

Chcesz wiedzieć, na czym możesz zarobić? Sprawdzaj klikalność Twoich artykułów, porównań, czy rankingów. Dodając linki proste z dedykowanymi parametrami będziesz mógł, w panelu LeadStar, sprawdzić, skąd dokładnie pochodzi Twój ruch i które produkty/konta sprawdzane są przez Twoich czytelników najczęściej. 🙂

Po dłuższym czasie sam ocenisz, na czym skupić swoją uwagę i co warto promować, aby przynosiło Ci zysk.

Reklamuj

Nie chcesz długo czekać na efekty? Wykup reklamy w GoogleAds czy FacebookAds, załóż konto na Instagramie i kieruj użytkowników na Twoją stronę. Pamiętaj jednak, że w przypadku płatnych reklam należy dodać do wykluczeń marki własne sklepów czy banków. W przeciwnym razie dana firma będzie mogła zablokować Cię w swojej kampanii.

Eksperymentuj

Korzystaj z narzędzi, jakie oferuje program partnerski LeadStar i eksperymentuj. Jeśli Twoi czytelnicy aktywnie będą komentować Twoje wpisy – szybko dowiesz się, czy idziesz dobrą drogą. 😉


Katarzyna Birgiel

Małe, uparte i złośliwe, ale absolutnie nie rude. ;) Od ponad 10 lat zajmuję się programami partnerskimi oraz kontaktem z partnerami (bez skojarzeń! mam tu na myśli naszych wydawców i kontakt bezdotykowy ;>) i reklamodawcami. Lubię swoją pracę, przez co często siedzę po godzinach. A poza tym jestem mamą dwóch rozrabiaków, a w wolnej chwili (zdarza się, że ją mam) lubię obejrzeć dobry film, serial, anime czy też poczytać fajną książkę lub komiks. Jeśli możesz mi coś polecić - daj znać! :)