Poprzednie części mojej serii przeczytacie tutaj: 1 (Wprowadzenie), 2 (SEO), 3 (SEM), 4 (Newsletter), 5 (Rankingi, porównania, oceny).

Wiemy już, że da się zarobić na blogach i stronach, które skupiają się na konkretnej tematyce, na wysyłaniu kampanii mailingowych (w przypadku firm) czy też na promowaniu konkretnych produktów. Ale czy można zarabiać opisując, to co lubimy, co dzieje się wokół nas, czy to co aktualnie robiliśmy danego dnia? Odpowiedź jest prosta: TAK! Podobnie sprawa ma się ze stronami partnerskimi, które można w łatwy sposób przygotować w naszym panelu LeadStar.

Bądź fair

Chcesz promować produkty z LeadStar? Poinformuj swoich czytelników, że korzystasz z linków afiliacyjnych i, że mogą wspomóc Twój blog/stronę robiąc zakupy za ich pośrednictwem. Jeśli dodatkowo wybierzesz sobie cel, na który chcesz wpłacać zgromadzone w naszym programie wynagrodzenie – daj innym znać. Wszelkiego rodzaju fundacje czy akcje charytatywne cieszą się niezmienną popularnością, a Twój blog (z naszymi linkami) może stać się niejako wirtualną skarbonką.

Co można promować?

Zastanawiasz się, czy pisanie o Twoim życiu ma sens? Czy warto opisywać, to co dzieje się wokół Ciebie? Jeśli to lubisz – pisz, nie pytaj nikogo o zdanie. Uwielbiasz czytać? Kochasz modę? Masz zwierzaki? Pracujesz z dziećmi? Dla każdej z tych kategorii znajdziesz w LeadStar dedykowane kampanie, które będziesz mógł dodać na swojego bloga, czy to w formie linku prostego, czy też w postaci banneru.

W przypadku strony partnerskiej, możesz utworzyć dedykowany pasaż z konkretną kategorią produktową, bądź z całą gamą produktową, która jest dostępna w naszym programie.

LeadStar oferuje m.in. kampanie z poniższych tematyk:

  • hobby (księgarnie, sprzęt dla graczy, rowery, eventy, fotografia),
  • gry internetowe (gry przeglądarkowe oraz mobile),
  • biżuteria (jubilerzy),
  • moda (odzież, bielizna, galanteria, akcesoria, dodatki),
  • obuwie (damskie, męskie, dziecięce),
  • uroda (kosmetyki naturalne, drogerie, perfumerie),
  • turystyka (noclegi, bilety lotnicze, tanie podróże, wycieczki),
  • rodzina i dziecko (produkty dla dzieci i mam),
  • rtv i agd (elektronika, sprzęt komputerowy, gadżety do kuchni)
  • sport i zdrowie (obuwie i odzież sportowa, odżywki, cateringi),
  • zwierzęta (sklepy zoologiczne),
  • zakupy (prezenty, akcesoria, platformy zakupowe itd),
  • telekomunikacja (oferty operatorów komórkowych i telefonicznych)
  • finanse (konta osobiste, lokaty, kredyty).

Wszystkie powyższe oferty znajdziesz po zalogowaniu się do panelu LeadStar w zakładce Katalog programów.

Z czego korzystać?

Jak wspominałam wcześniej, aby promować wybrane kampanie na blogu możesz korzystać zarówno z linków prostych, jak i bannerów. Naszych narzędzi jest jednak więcej:

  • pule kreacji (bannery, które rotują się w określonym przez Ciebie czasie, po odświeżeniu strony);
  • animatorzy kreacji (bannery zmieniające się na oczach Twoich czytelników, możesz wybrać dowolną – animowaną – ścieżkę rotacji);
  • smartlinki (sam wybierasz słowa kluczowe, które mają zostać podmienione na linki do ofert, na które chcesz skierować użytkownika);
  • deep linki (sam wybierzesz produkt, na który ma kierować Twój link)
  • chmury linków (zestawienie wybranych linków z logotypami lub bez, które zmieniają swoją lokalizację po najechaniu na nie);
  • pasaż ofert na stronę (gotowy szablon, który może stać się dodatkową zakładką na Twojej stronie z listą sklepów, które chcesz polecać).

Strona partnerska LeadStar

W przypadku strony partnerskiej nie masz możliwości dodawania narzędzi, ale nie musisz bawić się w dodawanie linków do każdej z ofert. Nasze narzędzie tworzy listę sklepów, w której znajdziesz: link (skrywa się pod przyciskiem), opis oraz logotyp sklepu. Od niedawna masz możliwość utworzenia również strony partnerskiej z kodami rabatowymi, gdzie znajdą się wszystkie aktualne promocje dla konkretnych marek – pamiętaj, że akcja zostanie przypisana do Ciebie tylko wtedy, jeśli klient skorzysta z Twojego linku i wykorzysta link, który znajduje się w naszym panelu (inne mogą skutkować tym, że wniosek zostanie przypisany do innego źródła i nie zostanie rozliczony).

Dodatkowym plusem stron partnerskich jest fakt, że możesz utworzyć je w 6 różnych domenach i masz szeroki wachlarz ich edycji. Co prawda nie prowadzisz do niej własnych treści, ale możesz ją promować w social mediach, poprzez płatne reklamy czy wśród znajomych.

Nie przesadź

Jeśli zastanawiasz się, jak i gdzie dodać narzędzia i materiały dostępne w LeadStar, to reguła jest jedna = eksperymentuj! Nie chodzi o to, by zawalić swoich czytelników masą bannerów, czy linków, ale o to, aby urozmaiciły one Twojego bloga. Kreacje możesz wstawiać między akapitami w swoich wpisach, w panelu bocznym bloga, czy w stopce. Dobierz kreacje i programy tak, aby były odpowiednie do Twojej strony i/lub użytkowników, którzy Cię odwiedzają. Wiadomo, nie od razu będziesz wiedział na 100%, co przyniesie Ci zysk, ale ważne jest, aby nie bać się zmieniać swoich decyzji. To, że nie masz żadnej akcji z konkretnej kampanii w miesiącu „A”, nie znaczy, że w miesiącu „B” nie wpadnie ich kilka, czy nawet kilkanaście. Dodawaj oferty i… Czekaj. 🙂

Reklamuj

Jeśli chcesz zwiększyć możliwość zarobku – zainwestuj. Wykup płatne reklamy i promuj swojego bloga czy stronę partnerską. Pamiętaj jednak, aby do wykluczeń słów kluczowych dodać wszystkie marki, które aktualnie promujesz. W przeciwnym razie, dany reklamodawca może odrzucić Cię w promocji jego oferty.

Słów kilka

W obecnym świecie pewne jest jedno – sprzedać można wszystko, naprawdę WSZYSTKO. 🙂 Promuj, to co według Ciebie przykuje uwagę Twoich odbiorców. Jeśli coś się nie sprzedało – próbuj dalej! Pamiętaj również, że sam możesz skorzystać z wybranych przez siebie produktów, a kampanii mamy obecnie już ponad 600! 😉


Katarzyna Birgiel

Małe, uparte i złośliwe, ale absolutnie nie rude. ;) Od ponad 10 lat zajmuję się programami partnerskimi oraz kontaktem z partnerami (bez skojarzeń! mam tu na myśli naszych wydawców i kontakt bezdotykowy ;>) i reklamodawcami. Lubię swoją pracę, przez co często siedzę po godzinach. A poza tym jestem mamą dwóch rozrabiaków, a w wolnej chwili (zdarza się, że ją mam) lubię obejrzeć dobry film, serial, anime czy też poczytać fajną książkę lub komiks. Jeśli możesz mi coś polecić - daj znać! :)