Drugą najważniejszą kwestią w życiu Wydawcy, tuż po rozliczeniach, jest wypłata zgromadzonego wynagrodzenia. O tym, jak je wypłacić oraz w jakiej formie, poczytasz w poniższym artykule. 😉

Spis treści:

Kiedy mogę wypłacić wynagrodzenie?

Zgromadzone (w Panelu Partnera) środki, wypłacisz po osiągnięciu progu, który w LeadStar wynosi 1 zł.

Pamiętaj, że pierwsze rozliczenia i wynagrodzenie otrzymasz najwcześniej w kolejnym miesiącu kalendarzowym, który liczony jest od momentu pojawienia się pierwszych wniosków na Twoim koncie.

Jak wypłacę wynagrodzenie?

W momencie osiągnięcia progu wypłaty, zaloguj się na swoje konto w LeadStar i, przejdź do zakładki Rozliczenia -> Wypłać wynagrodzenie. W to samo miejsce trafisz klikając na kwotę, która wyświetla się w podsumowaniu „Bieżący stan konta”, które widoczne jest na stronie głównej panelu Wydawcy.

Po wejściu do wspomnianej wyżej zakładki zobaczysz informację o:

  • wypłaconych wynagrodzeniach,
  • wynagrodzeniu w trakcie wypłaty,
  • bieżącym stanie konta.

Pod tymi informacjami widoczny będzie przycisk Wypłać wynagrodzenie, który pojawia się wyłącznie wtedy, gdy na Twoim koncie znajduje się min. 1 zł.

Kliknięcie w przycisku generuje prośbę o potwierdzenie realizacji wypłaty. Koniecznie sprawdź numer konta bankowego (czy jest poprawny!), na który zostanie wysłany przelew. Potwierdź zlecenie tylko wtedy, gdy go sprawdzisz. Jeśli w LeadStar założyłeś konto jako osoba fizyczna (nie jako firma), to wszystko, co musisz zrobić. 🙂 Dalsza część należy już do nas.

W przypadku posiadania w LeadStar konta dla firmy, po kliknięciu w przycisk wypłaty, zobaczysz podsumowanie ze wszystkimi danymi, jakie potrzebne będą do przygotowania przez Ciebie faktury. Nie musisz ich zapisywać – będą widoczne również po potwierdzeniu zlecenia. Pamiętaj, że masz 7 dni na dostarczenie do nas poprawnej faktury – zwróć uwagę na datę sprzedaży oraz kwotę (czy jest netto czy też brutto). Jeśli Twój dokument nie będzie zawierał poprawnych danych – skontaktujemy się z Tobą, aby je wyjaśnić i poprawić. Spowoduje to oczywiście opóźnienie w płatności.

Pamiętaj! Wypłatę wynagrodzenia możesz zlecić wiele razy w ciągu całego miesiąca!

Automatyczne zlecenia

W przypadku, gdy nie zlecisz wypłaty wynagrodzenia (ręcznie, klikając przycisk „Wypłać wynagrodzenie”), a będzie ono widniało na Twoim koncie ostatniego dnia miesiąca, to system automatycznie przekaże środki do wypłaty w kolejnym dniu roboczym.

Jeśli więc nie chcesz bawić się w codzienne wypłaty, poczekaj do końca miesiąca i ciesz się środkami na koncie w pierwszym dniu roboczym kolejnego miesiąca.

Automatyczne zlecenia są wykonywane dla wszystkich naszych wydawców, jeśli więc jesteś firmą, będziesz musiał dostarczyć nam (lub wgrać do panelu) fakturę w wymaganym do tego terminie. Wszystkie informacje potrzebne do wystawienia faktury znajdziesz po zalogowaniu się do Panelu Partnera LeadStar w zakładce Rozliczenia.

Kiedy otrzymam przelew?

Jeśli jesteś osobą fizyczną, to wynagrodzenie otrzymasz na swoje konto bankowe w kolejnym dniu roboczym. Nieważne, czy wypłatę zlecisz o 7:00, czy też o 20:00.

W LeadStar wypłaty realizowane są w okolicy godziny 8:00 – następnego dnia roboczego po dniu, w którym zleciłeś wypłatę. Reszta w rękach Twojego banku i tego, kiedy znajduje się w nim pierwsza (w wyjątkowych sytuacjach druga) sesja przychodząca.

Jeśli masz u nas konto jako firma, to przelew zrealizujemy albo tego samego dnia, o ile dostarczysz nam fakturę do godziny 14:00, albo w kolejnym dniu roboczym rano. Najpóźniej więc środki znajdą się na Twoim rachunku następnego dnia roboczego – od momentu dostarczenia do nas poprawnie wystawionej faktury.

Wyjątek stanowią przelewy ekspresowe, o których przeczytasz w kolejnym akapicie.

Przelewy ekspresowe

Korzystając z nich, pieniądze otrzymasz tego samego dnia! Pamiętaj jednak, że ta opcja dostępna jest wyłącznie dla osób fizycznych w godzinach od 8:00 do 16:00 (tylko w dni robocze). Zlecając przelew ekspresowy masz pewność, że wynagrodzenie pojawi się na Twoim koncie przed zachodem słońca (według czasu letniego) – nawet w ciągu 15 minut!

Z ekspresami jednakże wiążę się opłata, która uzależniona jest od wartości realizowanego przelewu. O jej wysokości poczytasz w naszym regulaminie w paragrafie 11, punkcie 6.

Warto zaznaczyć, że minimalna kwota, jaką Wydawca musi zgromadzić, aby skorzystać z takiego przelewu, wynosi 150 zł. Z kolei maksymalna – zależy już tylko od Ciebie.

W przypadku, gdy bank (z przyczyn technicznych) nie będzie mógł wykonać ekspresu – wynagrodzenie (wraz z opłatą) zostanie zwrócone na Twoje konto, a Ty otrzymasz od nas stosowną informację. 😉

Nie tylko przelew!

Jako pierwszy (i chyba jedyny) program partnerski umożliwiamy Ci wypłatę wynagrodzenia również w formie karty podarunkowej. Z tego tytułu nie jest pobierana żadna opłata, a e-kod do wybranej przez Ciebie karty, otrzymasz w ciągu kilku minut – zarówno drogą e-mailową, jak i sms-ową.

W chwili obecnej do wyboru są cztery karty, dzięki którym zakupisz wymarzony sprzęt elektroniczny oraz ubrania, opłacisz aplikację lub grę, a także zrobisz zakupy w jednej z najpopularniejszych sieci spożywczych w Polsce.

Za wyjątkiem jeden karty (z kategorii rtv/agd), pozostałe ważne są bezterminowo!

Pamiętaj jednak, że w ten sposób wypłacisz środki w kwocie od 10 zł.

Jak wypłacić wynagrodzenie w formie karty?

Opcja ta dostępna jest wyłącznie dla Wydawców, zarejestrowanych w LeadStar jako osoby fizyczne.

Jeśli na Twoim koncie jest min. 10 zł, to w zakładce Rozliczenia -> Wypłać wynagrodzenie pojawi się przycisk „Wymień wynagrodzenie na karty podarunkowe”. Możesz również przejść od razu do zakładki Rozliczenia -> Karty podarunkowe, wybrać interesujący Cię sklep oraz kliknąć na „Wymień wynagrodzenie na kartę[-y]”.

Na ekranie Twojego urządzenia wyświetli się podsumowanie z informacją, ile mamy aktualnie dostępnych kart i w jakich nominałach. W tym miejscu wybierz, które wartości Cię interesują oraz ile sztuk pragniesz otrzymać. Może to być jedna karta w kwocie 100 zł, albo kilka po 10 zł – wszystko zależy od Ciebie.

W podsumowaniu znajdziesz informację o bieżącym stanie konta, wartości wybranych kart i stanie konta, które pozostanie po realizacji wypłaty w formie karty podarunkowej.

Jeśli masz pewność, że chcesz otrzymać karty – potwierdź wymianę. System poinformuje Cię o finalizacji i sposobie otrzymania kodu do wybranego sklepu.

Na koniec pozostaje Ci jedno – zrealizować e-kody i cieszyć się z zakupów. 😉

Czy mogę wypłacić wynagrodzenie na konto Revolut?

Odpowiedź na to pytanie brzmi „tak”, jednak musisz pamiętać o tym, że rachunek, który wpiszesz do panelu musi posiadać polski IBAN. Co to oznacza? Twój numer rachunku, który został wygenerowany w Revolucie musi składać się z 26 cyfr i być określony, jako numer polski, tj. zawierać przedrostek PL. Każdy inny – dłuższy lub krótszy ciąg cyfr będzie rachunkiem zagranicznym, na który realizujemy wypłaty, tylko wtedy, gdy Wydawca jest zarejestrowany jako firma i rozlicza się z nami w walucie jaką jest euro.

Przelew wysłany na zły rachunek?

Pamiętaj, że nasz system nie sprawdza, czy numer konta podany w Panelu Partnera LeadStar wciąż istnieje – nie mamy bowiem takiej możliwości. Za poprawność danych, które znajdują się w Twoim panelu odpowiadasz Ty sam, dlatego musisz pamiętać o tym, aby przed zleceniem (samodzielnie lub poprzez automat) wypłaty środków na konto, sprawdzić poprawność numeru swojego rachunku bankowego.

Jeśli zauważysz błąd w dniu, gdy zlecona została wypłata – napisz do nas jak najszybciej, abyśmy mogli ją anulować. Jeśli jednak pomyłka zostanie odkryta dopiero w następnym dniu roboczym, po godzinie 8:00 lub w kolejnych dniach, niestety jest już za późno na anulowanie przelewu, ale skontaktuj się z nami i opisz problem. Postaramy się pomóc, jeśli będziemy potrafili.

W przypadku, gdy konto bankowe, które podałeś na swoim koncie w LeadStar, zostało zamknięte – otrzymamy przelew zwrotny z Twojego banku i cofniemy wynagrodzenie z powrotem do Panelu Partnera (jako niewypłacone). W tej sytuacji będziesz mógł zlecić przelew jeszcze raz – zaraz po tym, gdy podmienisz swoje dane na poprawne.

Jednakże, jeśli przelew został zrealizowany na konto bankowe, które jest obciążone zajęciem komorniczym lub czyha na nie Urząd Skarbowy, nic tutaj nie poradzimy. Twoje środki zapewne trafią „w ręce” jednego z organów.

Mam przelew, co dalej?

Korzystaj ze środków, które masz na koncie. 😉 A tak serio, pewnie chodzi o rozliczenie z Urzędem Skarbowym? Cóż, w tym wypadku osoby fizyczne mają dwie opcje a firmy mają jedną.

W ostatnim przypadku sprawa jest dosyć prosta – wynagrodzenie wypłacone z programu staje się Twoim przychodem, wystawiona przez Ciebie faktura będzie musiała zostać przez Ciebie rozliczona, tj. odliczysz od niej zarówno podatek, jak i VAT (o ile jesteś czynnym podatnikiem).

Jeśli zaś jesteś osobą fizyczną, to po otrzymaniu przelewu, musisz wyliczyć zaliczkę na ryczałt i wysłać ją do 20 dnia kolejnego miesiąca na mikrorachunek, który wygenerujesz na stronie podatki.gov.pl (https://www.podatki.gov.pl/generator-mikrorachunku-podatkowego ).

Drugą opcją (niekoniecznie korzystniejszą) może być rozliczenie podatku w zeznaniu rocznym PIT za poprzedni rok. Jednakże musimy liczyć się z tym, że Urząd Skarbowy może nałożyć na nas karę za opóźnienie w płatności zaliczek. Nie mniej jednak lepiej zapłacić w rozliczeniu rocznym, niż nie zapłacić wcale. Serio!

WAŻNE! Od 1 stycznia 2023 roku z przychodów w LeadStar będziesz mógł się rozliczyć WYŁĄCZNIE poprzez ryczałt ewidencjonowany. Więcej o tym przeczytasz w artykule Artura, klikając TUTAJ.

Nie ogarniam!

Jeśli coś wciąż jest dla Ciebie niejasne, napisz do nas! Postaramy się odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania. 😉 Pamiętaj jednak, że nie jesteśmy doradcami podatkowymi, więc w kwestii rozliczeń z organem podatkowym, najlepiej udać się do właściwego Urzędu Skarbowego lub skontaktować się z infolinią Krajowej Informacji Skarbowej, aby mieć pewność, czy wszystko robisz tak jak należy. 🙂


Katarzyna Birgiel

Małe, uparte i złośliwe, ale absolutnie nie rude. ;) Od ponad 10 lat zajmuję się programami partnerskimi oraz kontaktem z partnerami (bez skojarzeń! mam tu na myśli naszych wydawców i kontakt bezdotykowy ;>) i reklamodawcami. Lubię swoją pracę, przez co często siedzę po godzinach. A poza tym jestem mamą dwóch rozrabiaków, a w wolnej chwili (zdarza się, że ją mam) lubię obejrzeć dobry film, serial, anime czy też poczytać fajną książkę lub komiks. Jeśli możesz mi coś polecić - daj znać! :)