Twój znajomy zrobił zakupy w wybranym przez siebie sklepie (z Twojego linku afiliacyjnego) i chcesz sprawdzić, czy to zamówienie jest widoczne w statystykach w Panelu Partnera LeadStar? Nie wiesz jak to zrobić? Pomogę Ci.

Złożone zamówienie. Jak sprawdzić czy widnieje w statystykach LeadStar?

Zaloguj się do swojego Panelu Partnera. Do statystyk możesz przejść na dwa sposoby. Klikając w górnym menu zakładkę ’Statystyki’ lub na głównej stronie Twojego panelu, dostępnej zaraz po zalogowaniu, kliknąć w liczbę widniejącą pod ’Wnioski’. Poniżej podrzucam screen z Panelu Partnera LeadStar.

LeadStar Panel Partnera statystyki wniosków

Po kliknięciu w jedną z opcji pokazanych na powyższym obrazku, zostaniesz przekierowany do sekcji ze statystykami. Wystarczy, że w tabeli, którą zobaczysz, sprawdzisz, czy zamówienie Twojego znajomego ma status: 'Wniosek: oczekujący’. Tak jak na poniższym screenie. Wybrałam okres od 1 do 30 kwietnia 2023 i odznaczyłam opcję 'kliknięcia’. Zobaczyłam wtedy tylko złożone wnioski w poszczególnych kampaniach w tym okresie.

LeadStar statystyki partnera ze statusem wniosek oczekujący

Nie widzisz swojego zamówienia/wniosku?

Jeżeli nie widzisz tego zamówienia w statystykach w Panelu Partnera LeadStar, to może to wynikać z kilku opcji:

  1. Sprawdź czy w statystykach widzisz kliknięcie w dany link do sklepu, w którym złożone zostało zamówienie. Może to zabrzmieć głupio, ale zdarza się, że klient (tutaj: Twój znajomy) nie kliknie w link z LeadStar, a złoży zamówienie w sklepie wpisując bezpośrednio adres sklepu lub klikając w link z Google. Wówczas wynagrodzenie nie może zostać naliczone w LeadStar, bo kliknięcie i zamówienie nie pochodzi z linku dostępnego w naszym Programie Partnerskim.
  2. Jeżeli widzisz w statystykach kliknięcie w link do sklepu, w którym złożone zostało zamówienie, i nie ma ono statusu 'Wniosek: oczekujący’, sprawdź czy nie za szybko zajrzałeś do statystyk 😉 W szczegółowym opisie każdej kampanii podajemy informację, jak długo czeka się na zmianę statusu z Kliknięcie na Wniosek. Na przykład w programie Booking, aktualizacja ma miejsce do 2 godzin. Mamy kampanie, w których zmiana statusu może nastąpić zarówno do kilkunastu minut, jak i do kilku dni roboczych. Wszystko jest dokładnie opisane w informacjach dotyczących każdej z kampanii.Screen z panelu partnera LeadStar kampanii Booking
  3. Jeżeli widzisz w statystykach kliknięcie i upłynął czas, po jakim powinno ono zmienić status na 'Wniosek: oczekujący’, a mimo to tego statusu nie zmieniło, to pozostaje Ci złożyć do nas reklamację, której dane prześlemy do reklamodawcy w celu zweryfikowania, dlaczego zamówienie się nie zliczyło. Pamiętaj, że reklamację możesz złożyć dopiero po 24 godzinach od kliknięcia. O tym, jakie dane są potrzebne do złożenia reklamacji, pisał Artur na naszym blogu w artykule: „Reklamacje – wymagane dane„.

W tym ostatnim przypadku ważne jest też, w jaki dokładnie sposób złożone zostało zamówienie. Czy Twój znajomy wyczyścił cookie przed przystąpieniem do składania zamówienia (przed kliknięciem w link afiliacyjny). Czy korzystał z odpowiedniej przeglądarki (bo nie wszystkie są dobre). A jeśli złożył zamówienia w trybie incognito/prywatnym przeglądarki, to czy jego przeglądarka blokuje pliki cookie firm trzecich (bo nie powinna).

Jak poprawnie kliknąć link afiliacyjny, aby wynagrodzenie zostało przypisane do konta w LeadStar

Pamiętaj o tym, aby przeglądarka, z której korzysta Twój znajomy, miała wyczyszczone ciasteczka – zanim kliknie on w link afiliacyjny (link prosty w LeadStar, który od Ciebie otrzyma, bo np. umieścisz go na swoim profilu w mediach społecznościowych). To bardzo ważne, jeśli chcesz, aby wynagrodzenie zostało przypisane poprawnie. Przykładowo, jeśli Twój znajomy na swoim sprzęcie (telefonie czy komputerze) przeglądał wcześniej ofertę sklepu, z którego chce teraz skorzystać za pomocą linku afiliacyjnego – i kliknął w link do sklepu poprzez Google czy kliknął link z reklamy na Facebook’u, to może nie otrzymać wynagrodzenia z LeadStar (jeśli w link z LeadStar kliknie po tych poprzednich kliknięciach). Bo źródłem jego kliknięcia będzie Google, FacebookAds czy inne. Nie LeadStar. Taka sama sytuacja będzie w przypadku, gdy przejdzie do sklepu klikając link afiliacyjny z LeadStar, a następnie poszuka czegoś z tego sklepu w wyszukiwarce Google, kliknie i dokończy zakupy. Źródłem ruchu w tym momencie może zostać Google. Nie LeadStar.

Najlepszym sposobem na praktycznie 100% pewności, że wynagrodzenie zostanie przypisane na przykład do LeadStar, jest wyczyszczenie cookie – przed przystąpieniem do zakupów. A drugi krok, to zrobienie zakupów 'jednym tchem’. Twój znajomy czy inny potencjalny klient wchodzi do sklepu, wybiera co potrzebuje i jeszcze tego samego dnia dokonuje zakupów. Bez zwlekania.

Osobiście polecam przekazanie swoim znajomym, fanom, rodzinie, subskrybentom (wszystkim, którzy widza promowany przez Ciebie link) ustawienie w przeglądarce czyszczenia cookie po każdym jej zamknięciu. Ma to swoje wady – bo zostaną oni wylogowani ze wszystkich serwisów (np. poczta, Facebook) i po ponownym otwarciu przeglądarki konieczne będzie ponowne zalogowanie się do nich. Dla mnie jest to akurat zaletą. W przypadku kradzieży sprzętu, osoba trzecia nie uzyska dostępu do moich danych dostępnych po zalogowaniu (bo nie będę zalogowana). A druga sprawa: codziennie muszę wpisywać hasła, aby się zalogować – dzięki temu je pamiętam 😉 W przeglądarce Chrome wystarczy wejść w Ustawienia -> Prywatność i bezpieczeństwo -> Pliki cookie i inne dane witryn -> i zaznaczyć opcję: Wyczyść pliki cookie i dane stron w momencie zamknięcia wszystkich okien*. Gotowe!
*Nie znalazłam tej opcji w przeglądarce Google zainstalowanej na Windows 11 :/ chyba usunęli tą możliwość, a była taka fajna!

Zalecam korzystanie z linków afiliacyjnych w przeglądarce Chrome. Możena korzystać z trybu incognito, ale tylko pod warunkiem, że klienci mają u siebie ODZNACZONĄ opcję „Blokuj pliki cookie innych firm”. Nie można ich blokować, bo to dzięki zapisom w cookie dana strona www wie, skąd pochodzi zamówienie (np. że pochodzi z LeadStar). Jeśli klienci mają zainstalowane wtyczki blokujące reklamy (typu AdBlock, uBlock), niech je wyłączą na czas robienia zakupów. Mogą one bowiem zablokować cookie, a już z tego artykułu wiesz, do czego potrzebne jest prawidłowe cookie 😉 Niech Twoi klienci nie korzystają z Safari i Brave – bo one blokują cookie innych firm niezależnie czy tego chcesz czy nie. Mozilla Firefox również może je blokować – zwłaszcza gdy mamy ustawione zaawansowane opcje bezpieczeństwa.

Jeśli Twoi klienci/fani/subskrybenci/czytelnicy zastosują się do powyższych wskazówek, to masz 99% szans, że dane zamówienie poprawnie zliczy się w Panelu Partnera LeadStar. 99%, bo nigdy nie będzie 100% pewności. Odpowiadają za to systemy informatyczne, w których mogą występować chwilowe błędy. Dlatego zawsze dajemy Ci możliwość złożenia reklamacji w celu znalezienia przyczyny, dla której Twoje zamówienie nie zliczyło się w LeadStar, i wyjaśnienia tej sytuacji.


Angelika Jazgier (Gradzińska)

W marketingu od 2013 roku. Dlaczego marketing? Bo lubię zmiany i dynamikę - to, że ciągle coś się dzieje. Należę do osób, które im więcej mają obowiązków, tym lepiej potrafią zorganizować sobie czas i wykonać je… na czas :) Poza tym uwielbiam wszelkiego rodzaju tabelki, statystyki i analizy – wszystko, co można logicznie wytłumaczyć. A najlepiej – gdyby wszystkie te tabelki pokazywały jedynie wzrosty (te dobre wzrosty oczywiście :) ) oraz stale idące w górę zarobki (nie tylko moje ;) ).