Linki tekstowe są podstawowym elementem promocji programów, które będziesz wykorzystywać podczas działania w Programie Partnerskim LeadStar. Na nich oparte są strony partnerskie, kreacje reklamowe i inne narzędzia dostępne w panelu partnera. Poniżej dowiesz się jak korzystać z linków, po co są dodatkowe parametry oraz skąd wiemy, że ktoś kliknął akurat w Twój link, a nie innego Wydawcy. Zapraszam do lektury.

Podstawy

Jak już wiesz z jednego z poprzednich wpisów „Jak skorzystać z programów/kampanii” do każdego programu, z którego chcesz korzystać, musisz się zapisać. Potwierdzasz jednocześnie zapoznanie się z warunkami naliczenia wynagrodzenia, jak i listą dozwolonych i zakazanych działań. Po akceptacji Twojego uczestnictwa (w większości przypadków automatyczną) dostajesz dostęp do narzędzi promocji danego programu a w tym właśnie linków tekstowych.

Linki tekstowe

Taki przykładowy link (czyli tzw. adres URL) składa się z:

  • części właściwej adresu (w tym przypadku https://leadstar.pl/c ),
  • oraz listy parametrów wywołania (wszystko to, co znajduje się po znaku „?”).

Jeżeli pamiętasz swój unikalny identyfikator partnera (znajduje się on zawsze po zalogowaniu do panelu partnera w lewym górnym rogu) to powinieneś zwrócić uwagę na to, że jest on podany w linku jako wartość parametru „pid”. To właśnie dzięki niemu wiemy, że to Twój link i na Twoje konto powinniśmy naliczyć wynagrodzenie w przypadku akceptacji ze strony reklamodawcy.

Kolejny parametr to „tid” – tutaj przechowujemy unikalny identyfikator programu, który promujesz. Dzięki niemu po kliknięciu przez klienta system wie, na jaką stronę należy go przekierować, a także od którego reklamodawcy wymagać potem odpowiedniego raportu.

Pozostają jeszcze dwa parametry. „ha” – zapewnia integralność linki – jakakolwiek ingerencja w parametry „pid”, „tid” lub „ha” poskutkuje jego niedziałaniem. W ten sposób nikt nie podszyje się pod Twoje działania. Dodatkowy parametr „r” jest liczbą losową i zmienia się za każdym razem, gdy ponownie wejdziesz do szczegółów programu lub odświeżysz stronę w przeglądarce. Ma on na celu zapewnić unikalność linku szczególnie w przypadku działań prowadzonych na portalu Facebook.

Link z parametrami

Oprócz powyżej opisanych parametrów są jeszcze dwa specjalne, do których możesz wstawiać dowolną zawartość w celu ich identyfikacji.

Link z parametrami

Są to epi1 i epi2. W przykładowym linku zamiast wartości xxx i yyy możesz wstawić dowolne ciągi do 50 znaków identyfikujące np. miejsce wstawienia linku. W ten sposób możesz promować ten sam program w postach na Facebook oraz we wpisach na swoim blogu i identyfikować każde kliknięcie, jakie nastąpi. Zorientujesz się wtedy, który sposób promocji jest skuteczniejszy. Jedyne ograniczenia to:

  • limit 50 znaków dla każdego parametru z osobna
  • pomijanie polskich znaków diakrytycznych, czyli tzw. ogonków – zamiast „ą” wpisz „a”, zamiast „ś” wpisz „s” itd.
  • nieużywanie znaków zastrzeżonych „?”, „&”, „=”, „/”
  • w przypadku potrzeby użycia spacji, lepiej zamiast niej podać znak „+” lub zamiennie „-„

Przykładowy link z wypełnionymi parametrami będzie wyglądał następująco:

Link z wypełnionymi parametrami EPI

Gdy użytkownik kliknie taki link, nasz system zapisze w unikalnej akcji zawartość dodatkowych parametrów. Znajdziesz je potem w statystykach klików/wniosków (Statystyki > Kliki/wnioski). Przetestuj sam[-a] i sprawdź nas 🙂

Jak korzystać z linków

Wpisy na Facebook

W taki sam sposób jak wysyłasz znajomym adres do ciekawej strony. Podczas tworzenia wpisu na Facebook wklej na końcu lub w treści link pobrany z panelu partnera.

Przykładowy wpis na Facebook

Jak widzisz powyżej, portal sam sobie pobrał informacje, którymi wstawiony link się przedstawia. Pamiętaj, że Facebook nie lubi, gdy „spamujesz” tym samym wpisem na kilku grupach tematycznych. Najlepiej w takim przypadku przygotować odrębne treści różniące się od siebie oraz do każdej z nich pobrać z panelu odrębny link (po każdorazowym przeładowaniu strony) tak, żeby każdy z nich miał inną wartość w parametrze „r”.

Wpisy na stronie/blogu

Sposób umieszczania linków we wpisach na Twojej stronie lub blogu zależy od konkretnego edytora, w jakim pracujesz. W większości z nich możesz jednak umieścić link na dwa sposoby:

  • bezpośrednio jako link w tekście,
  • jako tzw. „kotwica” do przygotowanego hasła skłaniającego do kliknięcia.

Pierwszy sposób jest banalny – podczas pisania tekstu wklejasz w jego treść link, który wcześniej skopiowałeś[-aś] z panelu: po zaznaczeniu linku naciśnij prawy klawisz myszy i wybierz z otwartego menu opcję „Kopiuj” a podczas tworzenia wpisu w odpowiednim miejscu znowu prawy klawisz myszy i opcja „Wklej”.

Przykładowy wpis z bezpośrednim linkiem

W przypadku gdy jednak chciałbyś/chciałabyś skorzystać z kotwicy do tekstu i zrobić tak, żeby klikalny był kawałek tekstu np. „świetna pożyczka”, zaznacz go, a następnie kliknij ikonkę opisaną jako „Odnośnik” albo „Kotwica”. W przypadku naszego bloga wygląda to jak poniżej:

Dodawanie odnośnika na blogu

W otwartym polu wstaw link tekstowy pobrany z panelu partnera i naciśnij klawisz „Enter”. W niektórych edytorach edycja kotwicy może zawierać dodatkowe pola, którymi zwykle nie musisz się przejmować. Taki wpis po edycji będzie wyglądał np. tak:

Przykładowy wpis z kotwicą

Ciąg „Fajną ofertę ma AleGotówka” jest oczywiście klikalny i kieruje na link, który pobrałem z panelu.

Inne miejsca

Linki tekstowe możesz także wysyłać w treści maili do znajomych albo do adresów, które pozyskałeś w trakcie prowadzenia bloga/strony i masz zgodę na ich wykorzystanie w celach marketingowych. W tym miejscu zapraszam Cię do lektury wpisu mojej koleżanki p.t. „Zarabianie na bazie e-mail bez działalności w świetle RODO”.

Innym miejscem, przez które możesz przekazać link to wszelkie komunikatory: Skype, Messenger, WhatsApp, Telegram, Signal i inne.

A może offline

Właściwie czemu nie – ulotki, plakaty, reklama w gazecie codziennej. W takim przypadku trzeba pamiętać, że nikt nie zapamięta tak długiego adresu. W sukurs przychodzą tzw. skracacze linków. Wpisz w google „skracanie linków” i dostaniesz kilka jak nie kilkanaście tego typu narzędzi. Zamiast naszego linku możesz mieć dużo prostszy do zapamiętania adres oraz gratis kod QR, który każdy może zeskanować swoim smartfonem.

Przykładowy skrócony link

Podobne skracanie linków powinieneś/powinnaś zastosować w przypadku, gdy chcesz wysyłać SMSy do swoich czytelników – treść wiadomości tekstowej ma ograniczenie do 160 znaków dla jednej wiadomości – każda litera jest na wagę złota.

Na zakończenie

Zwróć uwagę, aby podczas reklamowania produktów pamiętać o zasadach panujących w danym miejscu. Nie spamuj w miejscach, w których nie jest to mile widziane. Administratorzy mogą Cię skutecznie zablokować i usunąć wpisy, które nie dotrą do odbiorców.

Pamiętaj, żeby działać zgodnie z regulaminem Programu Partnerskiego LeadStar oraz z warunkami promowania danego produktu. Każde działanie niezgodne z tymi zasadami może spowodować w najlepszym przypadku bezpowrotne odłączenie Cię od promowanego produktu a w najgorszym (w przypadku bardzo poważnych naruszeń) nawet zawieszenie konta partnerskiego i skierowanie sprawy na drogę sądową.


Artur Szkarłat

Co tu dużo pisać. Wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i budowaniu systemów afiliacyjnych oraz partnerskich. Uwielbiam automatyzować i usprawniać narzędzia tak, żeby jak najlepiej służyły swoim użytkownikom w myśl zasady "system dla człowieka a nie człowiek dla systemu". Prywatnie sklejam amatorsko modele, lubię VR i dobrą muzykę.