Czy wiesz, że w Panelu Partnera LeadStar znajdziesz tak nietypowe narzędzie na swoją stronę czy bloga jak chmury linków? Jeżeli szukasz czegoś wyjątkowego do promocji programów i lubisz eksperymentować, sprawdź, czy to nie będzie właśnie TO rozwiązanie.

Od czego zacząć

Jak zawsze – od menu „Narzędzia”. Po kliknięciu opcji „Chmury linków” Twoim oczom ukaże się (tak samo, jak w każdym innym narzędziu LeadStar) lista zdefiniowanych dotychczas chmurek. Jeżeli nie korzystałeś jeszcze z tego rozwiązania – lista będzie pusta. Kliknij więc „Utwórz nową chmurę” i rozpocznij zabawę. Zachęcamy do eksperymentowania i próbowania, jak zmiana danych opcji wpływa na wygląd i działanie narzędzia.

Chmury linków – główne okno

Ale co to za chmura?

Jak to się mówi, jeden obraz wart jest tysiąca słów – a już szczególnie animowany 🙂

Jak widzisz powyżej, chmura linków to ramka z animowanymi wybranymi ofertami. Reaguje ona na kursor myszki. Animacja jest szybsza lub wolniejsza, zależnie od tego, jak daleko od środka chmury znajduje się kursor. Kierunek ruchu także się zmienia. Całość działa całkiem naturalnie i łatwo wybrać odpowiadającą klientowi ofertę o ile tylko ilość programów jest odpowiednio dobrana do wielkości chmury.

Podczas edycji chmury masz wpływ na wiele różnych parametrów:

  • Ustawienia podstawowe – tutaj określisz jakie programy chcesz wyświetlać, ograniczysz ich ilość oraz sposób wyświetlania,
  • Wygląd – główne ustawienia – zdefiniuj rozmiary ramki (chmura najlepiej wygląda w kwadracie), kolor tła czy widoczność obramowania,
  • Wygląd – nagłówek – jak sama nazwa wskazuje, masz wpływ na nagłówek chmury,
  • Wygląd – oferty – dopasuj kolorystykę, wyróżnienia ofert czy wielkość czcionki,
  • Wygląd – zaznaczona oferta – tu określisz, w jaki sposób chmura ma reagować po zaznaczeniu danej oferty kursorem myszki,
  • Pozostałe ustawienia – czyli wszystko to, co nie wpasowało się w powyższe ustawienia, a także może być dla Ciebie ważne.

Jak zawsze, każda dostępna opcja jest opisana dokładnie w chmurce po prawej stronie. Wprowadzone zmiany można testować, naciskając przycisk „Podgląd edytowanej chmury”. Na koniec warto zapisać wyniki swojej pracy.

Kod na stronę

Gdy zapiszesz chmurę lub gdy wejdziesz w już istniejącą, na dole znajdziesz dodatkową sekcję „Kod chmury linków”.

Chmura linków – kod do wklejenia na stronę

Pozostaje pobrać ten kod i wkleić jednorazowo na stronę w miejscu, w którym chmura ma się wyświetlać. Od tej pory każda zmiana w Panelu Partnera i zapisanie chmury będzie wpływać na jej wygląd na Twojej stronie (ze względu na buforowanie zmiana może nastąpić do 15 min od zapisania w edytorze).

Nie podoba mi się to rozwiązanie

Masz prawo do swojej opinii! Właśnie dlatego stworzyliśmy inne narzędzia (bardziej klasyczne), z których możesz skorzystać. Wszystkie znajdziesz w menu „Narzędzia” w Panelu Partnera LeadStar. A jeżeli lubisz naszego bloga, to zapraszamy Cię do krótkiej lektury wpisu „Zestawienie narzędzi LeadStar” 🙂


Artur Szkarłat

Co tu dużo pisać. Wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i budowaniu systemów afiliacyjnych oraz partnerskich. Uwielbiam automatyzować i usprawniać narzędzia tak, żeby jak najlepiej służyły swoim użytkownikom w myśl zasady "system dla człowieka a nie człowiek dla systemu". Prywatnie sklejam amatorsko modele, lubię VR i dobrą muzykę.