Wszyscy dookoła mówią o RODO. Czy RODO nie pozwala Ci rozwijać własnego biznesu?

Chcesz wysłać do kogoś ofertę e-mailem? RODO. Chcesz zadzwonić i przedstawić ofertę? RODO. Chcesz zbierać dane do wysyłania newslettera? RODO. Chcesz mieć bloga? RODO.
Wszędzie RODO. Jak w takim razie zacząć prowadzić własny biznes bez znajomości RODO?

Strona WWW zgodna z RODO
Źródło: pixabay.com

Własna strona WWW? To proste

Załóżmy, że nie jesteś informatykiem/programistą, a chcesz mieć własną stronę WWW lub bloga. Możesz ją założyć tak naprawdę w kilka minut – i to na wiele rożnych sposobów, zarówno płatnych, jak i bezpłatnych. Płatny sposób to taki, w którym:

  1. kupujesz domenę (np. na AfterMarket.pl czy OVH),
  2. kupujesz hosting (np. IQ.pl, Home.pl, OVH),
  3. „łączysz” domenę z hostingiem poprzez przekierowanie DNS (wiem, wygląda strasznie na pierwszy rzut, ale „w Internetach” znajdziesz masę artykułów na ten temat lub jeśli sam nie dasz rady, to na pewno Twój hostingodawca udzieli Ci pomocy w tym zakresie),
  4. instalujesz system CMS (np. WordPress),
  5. tworzysz swoją stronę za pomocą tego systemu i gotowe!

Bezpłatny sposób z kolei to nic innego jak utworzenie strony korzystając z bezpłatnej platformy np. WordPress.com, Blogger.com. Swoją darmową stronę możesz utworzyć również będąc partnerem Programu Partnerskiego LeadStar. O tym, jak to zrobić, pisaliśmy już tutaj.

Mam już stronę. Jak ją ustawić, aby nie martwić się o RODO?

Jeżeli boisz się tych ogromnych „RODO kar”, o których mówią wszyscy dookoła, a nie masz czasu na studiowanie kilkudziesięciu stron Rozporządzenia i kilkuset stron interpretacji tych przepisów, to… czytaj dalej 🙂

Masz już swoją stronę WWW i nieważne czy skorzystałeś ze sposobu płatnego czy bezpłatnego. Aby praktycznie w 100% nie mieć do czynienia z RODO i z żadnymi danymi, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:

  • nie instaluj żadnych kodów Google Analytics na stronie (czy to poprzez wtyczkę, czy wrzucając kod html bezpośrednio na Twoją stronę, nieważne jak to zrobisz – po prostu: nie rób tego),
  • nie instaluj piksela Facebook’a na stronie, jak i żadnych wtyczek społecznościowych (chodzi tutaj o te opcje, które pojawiają się na blogach przy artykułach np. „Lubię to”, „Udostępnij”) – Facebook poprzez te narzędzia na Twojej stronie zbiera informacje o osobach, które przeglądają Twoją stronę, a Ty musisz o tym napisać wówczas w swojej polityce prywatności,
  • Twoja strona nie może zbierać żadnych danych Twoich użytkowników, więc nie może też oferować zapisu do newslettera (jeżeli ktoś poda Ci tylko adres e-mail, to to już są dane osobowe) – nie udostępniaj na swojej stronie możliwości zapisu do newslettera,
  • mając tak skonstruowaną stronę www, potrzebujesz tylko stworzyć prostą politykę cookies, w której opiszesz, że wykorzystujesz tylko cookies sesyjne i że do czasu zakończenia sesji te ciasteczka są przechowywane na serwerze u hostingodawcy, z którego usług korzystasz – możesz skorzystać z generatora polityki cookies.

Tym sposobem nie zbierasz żadnych danych, które w jakikolwiek sposób wiązałyby Cię z przygotowywaniem i posiadaniem tych wszystkich dokumentów, jakich wymaga RODO, jak np. polityka bezpieczeństwa, rejestr czynności przetwarzania, procedury wyznaczania IOD czy przechowywania/usuwania danych. No chyba że np. zatrudniasz pracowników lub prowadzisz sklep internetowy, ale to już temat na całkiem osobny artykuł 🙂

A może strona z gotową już polityką prywatności?

A może… a może…

  • chcesz mieć własną stronę WWW z gotową już polityką prywatności
    (i sprawdzoną przez doświadczonego radcę prawnego)?
  • chcesz dodać kod Google Analytics i zbierać dane o użytkownikach odwiedzających Twoją stronę WWW zgodnie z RODO?
  • a przy tym jeszcze chcesz zarabiać na swojej stronie?

To prostsze niż myślisz. Wystarczy, że masz już konto w Programie Partnerskim LeadStar. O tym, jak utworzyć swoją stronę partnerską, dowiesz się tutaj.

LeadStar tworzenie strony partnerskiej
Tworzenie strony partnerskiej w LeadStar.pl – krok 1

Nie masz jeszcze konta w LeadStar.pl? Załóż je (o tym, jak to zrobić, możesz poczytać tutaj) i zacznij korzystać z wielu możliwości zarabiania, jakie oferuje nasz Program Partnerski, w tym właśnie ze stron partnerskich (z utworzoną już i sprawdzoną (!) polityką prywatności).


Angelika Jazgier (Gradzińska)

W marketingu od 2013 roku. Dlaczego marketing? Bo lubię zmiany i dynamikę - to, że ciągle coś się dzieje. Należę do osób, które im więcej mają obowiązków, tym lepiej potrafią zorganizować sobie czas i wykonać je… na czas :) Poza tym uwielbiam wszelkiego rodzaju tabelki, statystyki i analizy – wszystko, co można logicznie wytłumaczyć. A najlepiej – gdyby wszystkie te tabelki pokazywały jedynie wzrosty (te dobre wzrosty oczywiście :) ) oraz stale idące w górę zarobki (nie tylko moje ;) ).