Pytanie Wydawcy:

„Czym się różni kliknięcie od wniosku?”

Aby odpowiedzieć na to pytanie należy najpierw wyjaśnić, jak wygląda proces skorzystania z dowolnego produktu Programu Partnerskiego LeadStar. Wszystko zaczyna się od dedykowanego linku. Niezależnie w którym miejscu Twój klient/czytelnik/użytkownik skorzysta z Twojego linku, zawsze pierwszą akcją jest rejestracja kliknięcia w systemie LeadStar. To właśnie w tym momencie nadawany jest unikalny identyfikator (tzw. ID akcji). To ID jest potem przekazywane do reklamodawcy wraz z przekierowaniem na jego stronę z formularzem kontaktowym, wnioskiem lub sklepem.

Od tego momentu piłeczka jest po stronie reklamodawców. Każdy z nich inaczej zwraca informację zwrotną. Część korzysta z tzw. pixel trackingu, czyli specjalnego kodu wpinanego na stronę z podziękowaniem, którego wywołanie spowoduje zmianę statusu w systemie LeadStar na „Wniosek: oczekujący”. Wywołanie tego kodu jest uzależnione od przeglądarki użytkownika, stąd właśnie zalecamy wyłączanie dodatków typu AdBlock/uBlock.

Drugą opcją jest tzw. kod postback. Jest on uruchamiany po stronie serwera reklamodawcy po określonym czasie po złożeniu wniosku przez klienta. To może być 5 minut, 1 godzina albo 1 dzień. Odpowiednia informacja znajduje się najczęściej w szczegółach danego programu w linii „Zmiana statusów (kliknięcie > wniosek)”. Postback jest uniezależniony od przeglądarki użytkownika i zainstalowanych w niej dodatków. Co nie znaczy, że nie mogą one wpłynąć na proces poprawnego zliczania wniosków.

Przykładowy czas zmiany statusu z kliknięcia na wniosek

Ostatnia forma zwracania statusu wniosku przez reklamodawcę (i z punktu widzenia Wydawców najgorsza) to okresowe przesyłanie do LeadStar raportów, które musimy wgrać do systemu ręcznie. W takim przypadku statusy mogą się zmieniać z dość dużym opóźnieniem.

Podsumowując:

  • kliknięcie – to każda akcja wykonana na Twoim linku, niezależnie od tego czy użytkownik skorzystał z produktu lub wypełnił formularz,
  • wniosek – to akcje, które zostały potwierdzone ze strony reklamodawcy jako zakończone wnioskiem o produkt.

Pamiętaj, że status „wniosek” nadal nie jest jednoznaczny z wypłatą wynagrodzenia. Dla przykładu, jeżeli użytkownik złożył formularz o pożyczkę, reklamodawca sprawdzi jego zdolność kredytową, prześle dokumenty pożyczki i dopiero po podpisaniu ich, przelaniu kwoty pożyczki i upływie terminu odstąpienia od niej naliczy wynagrodzenie. Każdy produkt zawiera swoją listę warunków naliczenia wynagrodzenia, z którą zawsze powinieneś/powinnaś się zapoznać, przed przystąpieniem do programu.


Artur Szkarłat

Co tu dużo pisać. Wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i budowaniu systemów afiliacyjnych oraz partnerskich. Uwielbiam automatyzować i usprawniać narzędzia tak, żeby jak najlepiej służyły swoim użytkownikom w myśl zasady "system dla człowieka a nie człowiek dla systemu". Prywatnie sklejam amatorsko modele, lubię VR i dobrą muzykę.