Pasaże ofert są jednym z najnowszych narzędzi w palecie Programu Partnerskiego LeadStar. Jeżeli posiadasz własną stronę internetową i chcesz ją wzbogacić np. o oferty pożyczek pozabankowych, telekomunikacyjna lub inne, to niniejsza lektura jest właśnie dla Ciebie.

Do tej pory jedynym sposobem na umieszczenie ofert LeadStar na swojej stronie było skorzystanie z widgetów. Pomimo wielu zalet to narzędzie ma swoje wady. Jest dedykowane raczej do małych elementów – zbliżonych wielkością do kreacji reklamowych. Nie potrafi dopasować się do wielkości strony (tzw. RWD), ponieważ rozmiary widgetu są stałe. Jedynie wysokość może się zmieniać zależnie od ilości wyświetlanych programów. Właśnie dlatego na głównej liście widgetów znajduje się następująca informacja:

Przekierowanie w razie potrzeby na pasaże ofert

Pasaże ofert są właśnie dedykowanym rozwiązaniem do umieszczenia na stronie jako zestawienie programów, z których każdy klient może wybrać interesującą go ofertę. Jeżeli korzystałeś[-aś] już z naszych stron partnerskich – poczujesz się jak w domu. Sposób konfiguracji pasażu jest bardzo podobny, choć oczywiście nieco uproszczony.

Zaczynamy

Odpowiednią opcję znajdziesz jak zawsze w menu „Narzędzia”. Po wybraniu „Pasaże ofert na stronę” Twoim oczom ukaże się jak zawsze lista wszystkich zdefiniowanych pasaży.

Pasaże ofert na stronę

Aby edytować dowolny, wystarczy w niego kliknąć. Kliknięcie ikony kosza z prawej strony spowoduje usunięcie (nieodwołalne!) zdefiniowanego pasażu – oczywiście po wcześniejszym potwierdzeniu tej operacji. Jeżeli chcesz utworzyć nowy pasaż – wybierz przycisk „Utwórz nowy pasaż”.

Pierwszą znaczącą różnicą jest brak ograniczenia ilości zdefiniowanych pasaży. W przypadku stron partnerskich jesteś zwykle ograniczony do 3 subdomen w naszych domenach i nieograniczone ilości stron w domenach własnych. W przypadku pasaży możesz zdefiniować ich tyle, ile jest Ci potrzebnych.

Konfiguracja pasażu jest podzielona na dedykowane sekcje:

  • Ustawienia pasażu – tutaj zdefiniujesz swój opis pasażu, który będzie widoczny tylko dla Ciebie na głównej liście,
  • Stwórz pasaż „jednym kliknięciem” – to sposób na szybkie utworzenie pasażu z predefiniowanymi ustawieniami (które oczywiście możesz potem zmieniać),
  • Promowane programy – w tym miejscu decydujesz, jakie oferty mają się pojawić w pasażu – czy wszystkie programy, wybrane typy produktów czy konkretne oferty,
  • Wygląd – kopiowanie z istniejących pasaży – jeżeli tworzyłeś już jakieś pasaże, doszlifowałeś ich wygląd i dopasowałeś do swojej strony to, zamiast za każdym razem ustawiać wszystko od nowa, możesz skopiować tutaj cały wygląd,
  • Wygląd – menu – tutaj ustalasz czy menu jest widoczne (po lewej stronie) i jak ma ono wyglądać; dodatkowo możesz włączyć wyświetlanie pod menu losowej kreacji z jednego z promowanych przez Ciebie programów,
  • Wygląd – oferty – kafelki czy lista, obramowanie, cień, tekst na przyciskach, plakietki, bannery pomiędzy ofertami – tutaj ustalisz to i wiele więcej.

Podczas edycji pasażu w każdym momencie możesz skorzystać z przycisku „Podgląd wyglądu pasażu” i zobaczyć, jak wprowadzane zmiany wpływają na jego wygląd. Na koniec pozostaje zapisać zmiany. Jak sam/sama zobaczysz, każda dostępna opcja jest opisana z prawej strony w dymku.

Pasaże ofert – opisy przy ustawieniach

Zmiany zapisane – co dalej?

Po zapisaniu zmian pojawi się na dole dodatkowa sekcja „Kod do wstawienia na stronę” – skopiuj do schowka wyświetlony w okienku kod i wklej go na swojej stronie w odpowiednim miejscu. To wszystko – pasaż automatycznie dopasuje się do szerokości miejsca, jakie dla niego przeznaczysz. Dodatkowo narzędzie jest zgodne z RWD. Jeżeli Twoja strona jest dostosowana do działania na urządzeniach mobilnych, to pasaż także będzie się automatycznie dopasowywał.

Pasaże ofert – kod do wstawienia na stronę

Należy także wspomnieć o jednej ważnej sprawie. Kod pasażu wstawiasz na stronę jednorazowo. Każda zmiana wprowadzona i zapisana w pasażu w Panelu Partnera, będzie automatycznie uwzględniania na Twojej stronie bez potrzeby aktualizacji kodu.

Cookie

Na koniec pozostała jeszcze jedna kwestia. Zapewne traktujesz poważnie RODO. Możesz więc chcieć wiedzieć, jakie cookie będzie zapisywał pasaż umieszczony na Twojej stronie i do czego one służą. Takie zapytanie pojawiło się ostatnio właśnie od jednego z naszych Wydawców.

  • defaultSession – to standardowe techniczne cookie sesji ustawiane przez nasz serwer WWW – dzięki niemu przy kolejnym odświeżeniu strony serwer wie, że to nadal ten sam internauta,
  • iframeid – w tym cookie zapisujemy ID ramki, w której na Twojej stronie umieszczony jest pasaż – dzięki niemu możemy w łatwy sposób przekazywać w czasie rzeczywistym informację o tym, że zmieniły się rozmiary okna przeglądarki i w ten sposób reagować dopasowując zawartość.

To tyle i tylko tyle – oba cookie pełnią więc tylko rolę serwisową/techniczną i nie służą do „śledzenia” użytkownika.

Na koniec

Aktualnie Program Partnerski LeadStar może się pochwalić 11-toma narzędziami dedykowanymi dla naszych Wydawców. Jeżeli chcesz wiedzieć, do czego służy każde z nich, zaglądnij do naszego poprzedniego wpisu „Zestawienie narzędzi LeadStar”.

Czekamy także na Twoje propozycje i pomysły, które pozwolą usprawnić naszą współpracę tak, żebyś mógł/mogła jeszcze skuteczniej promować produkty i zarabiać wyższe wynagrodzenie.


Artur Szkarłat

Co tu dużo pisać. Wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i budowaniu systemów afiliacyjnych oraz partnerskich. Uwielbiam automatyzować i usprawniać narzędzia tak, żeby jak najlepiej służyły swoim użytkownikom w myśl zasady "system dla człowieka a nie człowiek dla systemu". Prywatnie sklejam amatorsko modele, lubię VR i dobrą muzykę.