Czy wiecie, że ślepota reklamowa jest uznanym zjawiskiem od 1998 roku? Czytelnicy przyzwyczajeni do tego, że kreacje reklamowe odróżniają się od treści, lub znając ich domyślne umiejscowienie, pomijają je wzrokiem. W ten oto sposób pomimo ciekawej treści na blogu czy stronie przychód z reklam może być umiarkowany lub żaden. Do tego wszechobecne dodatki do przeglądarek typu adBlock czy uBlock potrafią skutecznie blokować bannery.

LeadStar jako najbardziej innowacyjny Program Partnerski na rynku proponuje Ci nowe narzędzie – animator kreacji reklamowych. Jego zadaniem jest prezentowanie kreacji reklamowych w taki sposób, aby przyciągały wzrok użytkowników niespodziewanym ruchem. Najlepiej sam zobacz poniżej 🙂

Przy pomocy prostego edytora jesteś w stanie przygotować w szybki sposób, paroma kliknięciami animator reklam, który wkleisz na swoją stronę czy bloga.

Zaczynamy

Zaloguj się do Panelu Partnera LeadStar i przejdź do zakładki narzędzia. Znajdziesz w niej nową opcję "Animatorzy kreacji". Jak zwykle przywita Cię w niej (chwilowo pusta) lista utworzonych animatorów. Kliknij "Utwórz nowego animatora" aby rozpocząć swoją przygodę z nowym narzędziem.

Animatorzy kreacji reklamowych - główne okno

W panelu otworzy się edytor nowego animatora. Jeżeli korzystałeś już wcześniej z pul kreacji - poczujesz się jak w domu. Edytor podzielony jest na dwie sekcje:

  • ustawienia podstawowe
  • ustawienia animacji

Ustawienia podstawowe

Zaczynamy jak zwykle od podania opisu animatora. To informacja dla Ciebie, pojawiająca sie na głównej liście, pozwalająca łatwo i szybko zlokalizować konkretnego animatora, którego możesz chcieć poprawić.

Animator kreacji - ustawienia podstawowe.

System wstępnie wybiera z listy ten rozmiar kreacji, dla których jest najwięcej bannerów reklamowych. Oczywiście możesz wybrać dowolną inną rozdzielczość, która pasuje do Twoich potrzeb. Ze względów technicznych niestety nie można (jak to jest w pulach kreacji) wybrać zakresu rozdzielczości dla puli.

Następnie wybierasz typ animatora:

  • produktowy - system będzie wyświetlał wszystkie kreacje z wybranego typu produktu,
  • wybrane programy - sam decydujesz, które dokładnie kampanie chcesz reklamować, przeciągając je z dostępnej listy,
  • wszystkie kreacje - jak sama nazwa wskazuje, animator będzie rotował wszystkie dostępne bannery o wybranej rozdzielczości.

W przypadku wybranych programów masz możliwość, tak samo jak w pulach reklam, tymczasowo włączać i wyłączać konkretne kampanie na liście bez potrzeby ich przenoszenia na listę dostępnych.

Animator kreacji - wyłączanie programów

Ustawienia animacji

Gdy wprowadzisz ustawienia podstawowe - zapisz zmiany i przejdź do ustawień animacji. To tutaj dzieje się cała magia 🙂

Animator kreacji - ustawienia animacji

Najpierw ustalasz kolejność wyświetlania kreacji reklamowych. Czy mają być brane z bazy po kolei (w ten sposób może być wyświetlanych kilka bannerów do tej samej kampanii obok siebie) czy losowo.

Drugi parametr to efekt animacji i powiązany z nim poniżej przykład animacji. Efekt ten mówi, w jaki sposób animacja ma się zachowywać. Czy ruch ma być płynny, czy bardziej przypominać "odbijającą piłeczkę"? Czy efekt ma być na początku animacji, na końcu czy w obu tych fazach? Najlepiej wypróbować efekty i samemu ocenić ich działanie na poniżej zlokalizowanym przykładzie.

Następnie określ czasy podane w milisekundach. Ustal jak długo ma trwać animacja - nie może być za krótka bo będzie sprawiać wrażenie "rwanej" ani za długa, bo jednak ma przyciągnąć uwagę. Czas pomiędzy zmianą kreacji musi dać okazję do zapoznania się czytelnika z treścią bannera. Tutaj dodatkowo system przestanie rotować tymczasowo kreacje, jeżeli użytkownik wskaże kursorem myszy wybrany banner. Zwykle odruchowo wskazujemy kursorem coś, z czym chcemy się zapoznać.

Oś animacji i kierunek animacji są ze sobą blisko związane. Odpowiednio ustawiając te opcje, sprawisz, że obrót będzie mógł następować z lewa na prawo, z góry na dół lub w przeciwnych kierunkach. Dodatkowo rodzaj animacji mówi, czy animacja będzie wyglądać jak kręcące się "pudełko" z reklamami na bokach, czy nowe kreacje będą "wychodzić" z poprzednich jak na poniższym przykładzie.

Pamiętaj, żeby zapisać wprowadzone zmiany. Na koniec edytor wyświetli kod animatora. Skopiuj go i wklej na swoją stronę. Pobrany kod możesz wkleić w wielu miejscach na raz. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby na jednej stronie wstawić więcej niż jednego animatora. Narzędzie jest oczywiście zgodne z RWD (tzw. strony responsywne) - automatycznie dostosowuje swoją wielkość do urządzeń mobilnych. W przykładzie powyżej kreacje o szerokości 750px są "wtłoczone" w blok o szerokości 700px!

Animator kreacji - kod do pobrania

Jak widzisz powyżej, można także dla każdego animatora ustawić dedykowane parametry EPI1 i EPI2, które będą zapisywane przy każdej zarejestrowanej akcji. Dzięki temu w łatwy sposób jesteś w stanie śledzić w statystykach klików/wniosków źródło pochodzenia ruchu. Wystarczy podać np. w epi1 nazwę bloga a w epi2 tytuł artykułu. Więcej o tym przeczytasz w naszym wpisie "Linki proste - zastosowanie".

Możesz także skontrolować wygląd i działanie animatora reklam. Kliknij dedykowany przycisk i sprawdź działanie w nowo otwartym okienku.

Co jeszcze

Pamiętaj, że kod pobierasz jednorazowo. Każda zmiana w edytorze będzie po zapisaniu automatycznie wdrażana we wszystkich miejscach, w których wstawiony jest kod animatora (maksymalnie w ciągu 60 sekund od zapisania). Możesz w ten sposób zmieniać nie tylko sposób animacji, ale nawet listę programów czy rozdzielczość kreacji reklamowych.

Dodatkowo wprowadziliśmy do panelu mechanizm pilnowania kreacji w Twoich animatorach. Jeżeli zdarzy się, że skończą się promowane kampanie i animator nie będzie miał co wyświetlać, dostaniesz o tym informację przy każdym logowaniu do Panelu Partnera. Oczywiście, jak w przypadku każdej tego typu funkcji, możesz wyłączyć ją w ustawieniach panelu.

Ustawienia panelu - pilnuj animatorów

Na koniec

"Testujcie, testujcie i jeszcze raz testujcie". Te słowa wypowiedział kiedyś instruktor na moim kursie analyticsa. Sprawdź, czy lepiej działają kreacje z różnych typów produktów, czy jednak "sety" związane z tą samą kampanią. Może kluczem jest czas albo sposób przyciągania uwagi. Analizuj wyniki, wprowadzaj poprawki i optymalizuj swoje wyniki. Życzymy Ci wysokich wynagrodzeń!

PS: jak zawsze jeżeli masz uwagi, propozycje lub widzisz błędy - pisz do nas.


Artur Szkarłat

Co tu dużo pisać. Wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i budowaniu systemów afiliacyjnych oraz partnerskich. Uwielbiam automatyzować i usprawniać narzędzia tak, żeby jak najlepiej służyły swoim użytkownikom w myśl zasady "system dla człowieka a nie człowiek dla systemu". Prywatnie sklejam amatorsko modele, lubię VR i dobrą muzykę.