Streaming stał się nieodłączną częścią Internetu. W LeadStar zdajemy sobie sprawę z jego potencjału i dlatego wspieramy twórców, dając im możliwość dodatkowego zarobku na swoim kanale. Ale zanim przejdziemy do tego, w jaki sposób można zarobić, kilka słów o tym, jak zacząć swoją przygodę ze streamowaniem.

Zalety Twitcha

W tym momencie prawie wszystkie znane platformy społecznościowe dają możliwość włączenia transmisji na żywo, jednak największą platformą do streamingu na świecie pozostaje Twitch. Platforma ta kojarzy się najczęściej z grami komputerowymi – początkowo transmitowano tam treści związane tylko z tym, ale obecnie Twitch udostępnia wiele kategorii, które z grami nie mają nic wspólnego. Można posłuchać tam dj-ów, obejrzeć zmagania kulinarne, trening na siłowni czy wycieczkę do obcego kraju. Co więcej – jedną z najpopularniejszych kategorii są “Rozmowy” (Just chatting), która poniekąd oddaje atmosferę tej platformy. Dlaczego? 

Twitch to szczególna platforma, ponieważ jak żadna inna tworzy zgraną społeczność. Podczas transmisji na żywo wyświetla się czat, gdzie widzowie wchodzą w interakcję zarówno z oglądanym streamerem, jak i między sobą. Streamerzy skupiają więc wokół siebie osoby, które w jakimś stopniu mają ze sobą coś wspólnego. W końcu znalazły się one w tym samym miejscu, w tym samym czasie. 🙂

Rady dla początkujących twórców

Nie ma jednego przepisu na to, aby odnieść sukces na streamowaniu. Sama jestem widzem od dłuższego czasu i mogę podzielić się kilkoma spostrzeżeniami, które według mnie przydadzą się początkującym twórcom. Przede wszystkim nie przejmuj się niewielką liczbą obserwujących, początki są trudne dla każdego, ale to od Ciebie zależy, jak wykorzystasz ten czas. Nie udawaj też kogoś innego – autentyczność to klucz do stworzenia zgranej społeczności wokół swojego streama. Bądź pewny siebie i buduj relacje z widzami od razu, nie czekaj, aż kanał urośnie. Daj się poznać już tej niewielkiej liczbie osób. W tym celu:

  • Podziel się swoimi mediami społecznościowymi: Twitterem, Tik-Tokiem, Instagramem itd.
  • Zadbaj o wygląd swojej zakładki z Informacjami, przedstaw się i napisz coś o sobie.
  • Bądź dostępny dla swoich widzów – stwórz kanał na Discordzie i rozmawiaj z nimi poza transmisją.
  • Zaplanuj swoje streamy i powiadom o tym swoją widownię (możesz wykorzystać do tego celu zakładkę z harmonogramem, ale zdecydowanie lepiej, kiedy poinformujesz o transmisji także na pozostałych kanałach).

Wiele się mówi o znalezieniu swojej niszy, ale moim zdaniem zdecydowanie ważniejsza jest charyzma. Bądź kreatywny i zagaduj swoich widzów, opowiadaj im ciekawe historie i postaraj się ich rozbawić. Dziel się swoim poczuciem humoru, bo w końcu wiele osób w streamach szuka trochę relaksu i odpoczynku od codzienności. Zainspiruj się innymi, ale nie kopiuj/nie kradnij ich treści.

Kolejną rzeczą, którą zapewne zrobisz, będzie zachęcenie swoich widzów do wspierania streama. To bardzo naturalne i tak jak wyżej, nie musisz z tym czekać, aż Twój kanał będzie rozpoznawalny. Wiele marek interesuje się mniej znanymi twórcami, bo zdają sobie sprawę, jak bardzo zgrana społeczność tworzy się wokół twórców na Twitchu.

Jak LeadStar pomaga zarobić na streamie?

LeadStar to stale rozwijający się Program Partnerski, który między innymi łączy znane marki ze streamerami. Ułatwiamy proces współpracy, będąc pośrednikami w drodze do monetyzacji kanału – niezależnie od tego, na jakiej platformie prowadzona jest transmisja.

Rejestrując się w naszym Programie, otrzymasz dostęp do około 600 kampanii reklamowych, które obecnie prowadzą marki. Jako streamer możesz dołączyć do kampanii, która Cię zainteresowała i zacząć polecać wybraną ofertę u siebie na kanale.

Poruszanie się po panelu LeadStar jest bardzo intuicyjne. Po kliknięciu w kampanię zostaniesz przekierowany na podstronę, na której pojawią się szczegółowe informacje. Znajdziesz tam wiadomość o statusie kampanii, stawce oraz modelu rozliczeniowym. Poniżej będzie jej opis i warunki naliczania wynagrodzenia – w tym dozwolone i zabronione działania (upewnij się, że dana marka nie zabrania promowania na streamach). Jeżeli chciałbyś dowiedzieć się więcej o modelach rozliczeniowych, koniecznie przeczytaj ten wpis: CPL, CPA, CPS, a może CPC?

Co można promować?

Nie ma ograniczeń ani złotego środka, Ty najlepiej znasz swoją widownię i wiesz, jakim produktem mogą być zainteresowani, szczególnie jeżeli jesteś początkującym streamerem i nie masz zbyt wielu obserwatorów. Skup się na obecnych widzach, nawiąż z nimi w tej sprawie kontakt. Polecaj także kampanie, które znasz i które uważasz za warte uwagi. Poniżej znajdziesz kilka kategorii, które są dostępne w ofercie LeadStar:

  • gry internetowe
  • sklepy ze sprzętem do gamingu
  • smartfony/smartwatche
  • konta osobiste z kontem dla graczy
  • sklepy z gadżetami, np. figurkami fikcyjnych postaci
  • popularne platformy jak Allegro czy AliExpress 
  • sklepy z odzieżą jak Adidas, Converse, EMP
  • kampanie związane z hobby (Empik, Legimi, Going, Ticketmaster)
  • sklepy ze zdrową żywnością lub suplementami
  • drogerie internetowe
  • sklepy zoologiczne
  • sklepy motoryzacyjne
  • zakłady bukmacherskie 

Narzędzia do promowania

Dajemy możliwość promowania wybranych kampanii na kilka sposobów. Możesz skorzystać z klasycznego baneru pod stream, linków bądź wykorzystać narzędzie overlay, które ustawisz w naszym panelu. Jest to bardzo proste i wszystko jest dokładnie opisane. Jeżeli zainteresowało Cię to narzędzie, zajrzyj tutaj: Streamujesz na Twitchu? Zarabiaj z LeadStar.

Kolejną możliwością jest ustawienie strony partnerskiej i dedykowanego baneru, który do niej pokieruje. Zachęca on widzów do wspierania kanału, robiąc zakupy w polecanych przez Ciebie sklepach. Twoi widzowie nic na tym nie tracą, Ty natomiast zyskujesz wynagrodzenie za ich zakup. Chciałbyś otrzymać taki baner? Wystarczy, że napiszesz do nas wiadomość i podasz nick, którego używasz. 🙂

Nie są to oczywiście jedyne możliwości promowania wybranych marek. Zawsze podkreślamy, że jesteśmy otwarci na Wasze propozycje i chętnie kontaktujemy się z reklamodawcami, aby przerodzić pomysły na ciekawą współpracę. Jeżeli postanowisz działać razem z nami, otworzy się dla Ciebie wiele dróg, które przybliżą Cię do osiągnięcia sukcesu. Wszystko zależy od Twoich chęci, inicjatywy i motywacji.


Beata Szczęch

W marketingu pociągają mnie ciągłe zmiany i rozwój. Nie lubię stać w miejscu i dlatego stale pobudzam swoją kreatywność do tworzenia nowych rzeczy (najlepiej przy kubku smakowitej kawy). Czerpię inspirację z otaczającej mnie rzeczywistości, której bacznie się przyglądam. Od zawsze byłam wrażliwa na potrzeby innych, dlatego świetnie czuję się w kontakcie z klientem i z wielką dozą empatii podchodzę do jego oczekiwań. A wieczorami w zaciszu domowym cenię sobie ciekawą książkę i wciągający serial.