Wydawcy niejednokrotnie pytali nas już o to czy działanie w LeadStar wymaga wkładu finansowego. Odpowiedź brzmi oczywiście NIE (więcej o tym pisaliśmy tu: Wkład finansowy w LeadStar? Nie!!!), bo i założenie konta w naszym systemie nic nie kosztuje i są sposoby na to, aby bezpłatnie promować wybrane przez nas kampanie reklamowe. Jakie są sposoby na bezpłatne promowanie kampanii reklamowych, które wymagają nakładów finansowych i czy warto rozważyć inwestycje w takie działania dowiesz się z tego wpisu.

Bezpłatne sposoby promowania kampanii reklamowych

Mówi się, że ile głów, tyle pomysłów. Nie znałam znaczenia tego powiedzenia, póki nie zaczęłam rozmawiać z naszymi Wydawcami, chociażby w kontekście bezpłatnych metod promowania kampanii. Okazuje się, że bardzo popularnym sposobem jest wykorzystywanie sieci kontaktów spośród rodziny i znajomych, bo gdzie szybciej rozchodzą się wieści, że np. ktoś jest na kupnie czegoś. Duże pole do działania dają social media, gdzie na najpopularniejszych serwisach za założenie konta nie trzeba płacić, a tam kampanie możemy promować m.in. na swoich prywatnych kontach, stworzonych w tym celu fanpage’ach czy grupach. Opcją, którą szczególnie polecam, jest założenie własnej strony internetowej. Na rynku są dostępne darmowe kreatory, również LeadStar udostępnia narzędzie, dzięki któremu łatwo i bezpłatnie można stworzyć swoją stronę partnerską (jak to zrobić? Sprawdź tutaj: Twoja pierwsza strona). Warto dokształcić się w temacie SEO (darmowych szkoleń na ten temat i narzędzi nie brakuje), aby zamiast angażować do tego specjalistów, samemu starać się tworzyć treści, które będą naszą stronę dobrze pozycjonować.

Płatne sposoby promowania kampanii

Wśród płatnych form promocji kampanii reklamowych najpopularniejsze jest korzystanie z narzędzi takich jak Google Ads i Facebook Ads. Dają one możliwość kierowania ruchu czy to na naszą stronę, czy na konkretną już kampanie.

Nie wszystkie kampanie można promować z użyciem płatnych narzędzi reklamowych, dlatego sprawdzaj w szczegółach każdej z nich, na co dokładnie zezwala reklamodawca, a co jest kategorycznie zabronione. Więcej o działaniach dozwolonych i zabronionych pisaliśmy w tym artykule: Działania dozwolone i zabronione w LeadStar.

Od nas zależy, ile budżetu chcemy na to przeznaczyć. Dla „zielonych” w temacie dostępne są szkolenia z zakresu obsługiwania tych narzędzi, bardziej wygodni, mogą realizowanie takich działań zlecić zewnętrznej agencji. Przy okazji własnej strony warto rozważyć zamieszczenie na niej formularza zapisu i zbieranie bazy mailingowej, na którą z powodzeniem można później organizować wysyłki kampanii reklamowych. Wahałam się, czy ta metoda powinna znaleźć się w płatnych formach reklamowych, jednak po głębszych przemyśleniach, doszłam do wniosku, że obsługa takiej bazy (przy założeniu, że ma ona już konkretniejsze rozmiary) będzie ciężka, bez skorzystania ze specjalnych systemów wysyłkowych, które są w większości płatne.

Czy warto inwestować?

Myślę, że warto inwestować w płatne sposoby promowania kampanii. Oczywiście przy założeniu, że chcemy rozwijać swoje działania i możemy sobie pozwolić na przeznaczenie na to jakiegoś budżetu. Niewielkie zainwestowane kwoty mogą przynieść spory zysk i dostarczyć klientów na promowane przez nas kampanie również na przyszłość. Do tematu trzeba podejść jednak z głową i cierpliwością, bo jak to mówią „nie od razu Kraków zbudowano”. Na początek nie warto też ryzykować dużymi pieniędzmi na działania, w których nie czujemy się ekspertami. Przeznacz w takim razie niewielki budżet na wybraną przez siebie formę płatnej reklamy, testuj różne rozwiązania, korzystaj z dostępnych w Internecie treści doszkalających, a na pewno z czasem inwestycja się zwróci, a nawet pozwoli Ci zwiększać dochody z prowadzonych działań 😊


Sara Giza

Oczekiwanie na list z Hogwartu umilam sobie dobrą książką, serialami i odkrywaniem reklamowych tajników. W życiu staram się łączyć przyjemne z pożytecznym, więc jeśli akurat widzisz tu artykuł stworzony przeze mnie to wiedz, że wybrałam temat, w którym czułam, że mam coś wartościowego do przekazania i przy którego opisywaniu dobrze się bawiłam 😊