Poprzednie części mojej serii przeczytacie tutaj: 1 (Wprowadzenie), 2 (SEO), 3 (SEM), 4 (Newsletter), 5 (Rankingi, porównania, oceny), 6 (Życie (własny blog) / Strona partnerska).

Tymczasem czas na mój siódmy artykuł z cyklu, a zarazem ostatni. Mam nadzieję, że swoją odrobiną wiedzy mogłam pomóc Wam podjąć pewne decyzje, które ułatwią Wam zarabianie w LeadStar. 🙂

Które social media wybrać?

Zastanawiasz się, który kanał będzie najodpowiedniejszy, jeśli chodzi o promowanie kampanii? Odpowiedź jest prosta: KAŻDY. Oczywiście musimy mieć tutaj na uwadze fakt, że nie wszystkie oferty możemy promować w social mediach. O tym, czy dana kampania pozwala na tego typu promocję poczytasz w szczegółach danego programu. Jeśli ten kanał znajduje się w dozwolonych (i nie ma wykluczeń dla influencerów, czy streamerów) możesz śmiało promować daną kampanię!

W chwili obecnej do wyboru mamy takie portale jak:

  • Discord
  • Facebook
  • Instagram
  • Messenger
  • Pinterest
  • TikTok
  • Twitch
  • Twitter
  • YouTube

Z pewnością za jakiś czas lista ta się zwiększy, ale te powyższe w dalszym ciągu będą na czele rankingu.

Jak dobrać kampanię?

Najlepszymi ofertami do promowania będą te, które będą pasować do Twojego contentu, albo te, które osobiście znasz i możesz z czystym sercem polecić.

Jeśli zatem prowadzisz profil modowy – polecaj marki odzieżowe. Jeśli interesujesz się elektroniką – promuj sklepu ją zawierające. A jeśli lubisz tworzyć o wszystkim – promuj to, na co aktualnie masz ochotę. Twoi odbiorcy bardzo szybko powiedzą Ci, czy im to pasuje, czy też nie.

Miej na uwadze fakt, że przy większej skali reklamodawcy mogą utworzyć, specjalnie dla Ciebie, kody rabatowe na np. nazwę Twojego profilu, oferując indywidualny rabat dla osób, które obserwują Twoje kanały.

Szeroki wybór

W LeadStar znajdziesz obecnie ponad 600 kampanii z różnych kategorii, takich jak:

  • moda (odzież, galanteria, dodatki),
  • uroda (drogerie, biżuteria, kosmetyki naturalne),
  • oferty sklepów zoologicznych,
  • rtv i agd,
  • akcesoria, sprzęty i oferty dla graczy,
  • gry mobilne i przeglądarkowe,
  • obuwie,
  • podróże,
  • finanse (konta, kredyty, ubezpieczenia),
  • portale randkowe,
  • sport i zdrowie (w tym również suplementy i cateringi),
  • rodzina i dziecko,
  • telekomunikacja.

Wszystkie nasze oferty, stawki, modele rozliczeń, jak i informacje o dozwolonych sposobach reklamy (wraz z potrzebnymi materiałami), znajdziesz po zalogowaniu się do naszego panelu w zakładce Katalog programów.

Jak promować w social mediach?

Zależnie od kanału, którym się interesujesz, masz do wyboru kilka opcji:

  • wpis/post na własnym profilu lub fanpage’u [Discord – z oznaczeniem @everyone/przypięty post, Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, YouTube – społeczności, Messenger],
  • stories [Facebook, Instagram, TikTok],
  • film lub krótki filmik [Facebook, Instagram, Pinterest, TikTok, YouTube],
  • wpis na dedykowanej grupie [Discord, Facebook, Messenger],
  • dedykowany kanał do promocji [Discord, Facebook – w formie grupy, YouTube],
  • dodanie linku afiliacyjnego w bio/informacjach [Discord, Facebook, Instagram, Pinterest, TikTok, Twitch, Twitter, YouTube],
  • stream [Discord, YouTube].

Wpisy/posty

Tworząc treści na swój profil w social mediach, zwróć uwagę, aby nie wprowadzać użytkowników w błąd. Zawrzyj też informację, że we wpisie znajduje się link afiliacyjny, dzięki któremu zarabiasz – możesz tutaj wykorzystać fakt, że zarobione pieniądze wykorzystasz na rozwój swojego kanału.

Pamiętaj o dodawaniu linków do ofert, które opisujesz. Dodanie samej informacji o promocji czy kodu rabatowego (wykorzystuj tylko te dostępne w LeadStar), bez linku z LeadStar, spowoduje, że ewentualna sprzedaż nie zostanie przypisana do Twojego konta i nie otrzymasz za nią wynagrodzenia. Linki do ofert, pobrane z Panelu Partnera LeadStar, są bardzo ważne. 🙂

Post może składać się z krótkiego opisu, banneru (o ile są dostępne)/dowolnej grafiki oraz wspomnianego wyżej linku. Jeśli dodasz tutaj również jakąś informację od siebie – super. Nie musisz tworzyć dedykowanej treści – możesz wpleść daną kampanię we wpisie, który już przygotowałeś do dodania.

Stories

Tak, jak w przypadku wpisów/postów możesz stworzyć dedykowany stories, ale również opis kampanii i link wkomponować w treści, które tworzysz na co dzień. Jeśli sam korzystasz z produktów – wspomnij o tym, gdyż dużo lepiej kupuje się produkt, który zbiera dobre opinie u naszych idolów. W tym przypadku będziesz nim Ty. 😉

Film/filmik

Tworzenie długiego filmu o jednym produkcie nie ma sensu – zwyczajnie nie będziesz miał o czym długo mówić. Możesz za to wykorzystać całą markę, o której chcesz opowiedzieć i przedstawić produkty, które oferuje. Podobnie, jak w przypadku wpisów/postów wspomnij tutaj o linkach afiliacyjnych, które będziesz musiał dodać w opisie pod filmikiem. Tylko zakupy dokonane z niego będą liczone na Twoją korzyść.

Jeśli uwielbiasz elektronikę – wykorzystaj znane marki i porównuj ceny, jeśli lubisz modę – wykorzystaj to i polecaj, to co według Ciebie będzie hitem sezonu.

Lubisz grać? Wrzuć do filmiku oferty, które będą idealne dla graczy – w trakcie swoich wypowiedzi wkomponuj kod rabatowy lub opis promocji, którą oferuje dany sklep.

Dedykowane grupy/kanały

Jeśli chcesz poświecić więcej miejsca na promocję, bo wydaje Ci się, że będzie miało to lepsze efekty, to stwórz na Facebooku dedykowaną grupę, na której będziesz promował wybrane kampanie. Prowadzisz już swoją grupę? Utwórz hasztag, którym będziesz oznaczał promocyjne oferty dla swoich fanów.

Podobnie możesz zrobić w przypadku Discorda – jeśli masz stworzony serwer, dodaj osobny kanał, w którym będziesz mógł opisywać wybrane oferty, dodawać kody rabatowe, czy aktualne promocje. Ułatwi Ci to również przekierowania z innych kanałów na wybrane oferty. 🙂

Bio/Informacje

Nie chcesz dodawać bannerów i linków do postów? Możesz dodać link do opisu w Bio czy Informacjach na swoim kanale. Wtedy wystarczy, że podczas stories, filmiku czy streamu wspomnisz, że takowy link znajduje się w tamtym miejscu. Dodatkowo, nowe osoby, które wejdą na Twój profil szybko zauważą, że coś promujesz i z pewnością sprawdzą, co to jest.

Stream

Lubisz streamować? Wykorzystaj to, i promuj oferty „na żywo”. Przy okazji grania, możesz porozmawiać ze swoimi widzami, np. o najnowszych modelach komputerów gamingowych, czy też nowych grach do przetestowania. W tym miejscu możesz wykorzystywać również kupony rabatowe, które oferują nasi reklamodawcy.

Jeśli streamujesz o całkiem innych rzeczach – nic nie szkodzi, w LeadStar mamy ponad 600 kampanii z wielu kategorii. Na pewno znajdziesz coś, co zaciekawi zarówno Ciebie, jak i Twoich widzów.

Link lub banner możesz dodać również w opisie pod streamem czy w formie nakładki, która będzie wyskakiwała w trakcie streamu. Do promowania kampanii możesz wykorzystać również dostępny czat.

Z przecieków wiem, że nasze IT pracuje nad pewnym udogodnieniem, które będzie bardzo pomocne przy promowaniu naszych kampanii w serwisie Twitch. 🙂 Bądźcie czujni i wypatrujcie nowinek technicznych!

Rusz głową

Chcesz promować kampanię w inny sposób? Napisz do nas – reklamodawcy bardzo często są otwarci na dodatkowe i niestandardowe działania. Jeśli Twój pomysł się spodoba – możesz liczyć na długą i owocną współpracę, a także dedykowane i wyższe rabaty dla Twoich obserwujących. 😉

The end

Tym oto wpisem kończę mój cykl „Jak zarabiać na blogu?”. Wprawdzie pisałam nie tylko o blogu, ale mam nadzieję, że w jakiś sposób mogłam pomóc Ci w doborze odpowiednich działań do promocji naszych kampanii.

Dzięki i cześć, do napisania! 😉


Katarzyna Birgiel

Małe, uparte i złośliwe, ale absolutnie nie rude. ;) Od ponad 10 lat zajmuję się programami partnerskimi oraz kontaktem z partnerami (bez skojarzeń! mam tu na myśli naszych wydawców i kontakt bezdotykowy ;>) i reklamodawcami. Lubię swoją pracę, przez co często siedzę po godzinach. A poza tym jestem mamą dwóch rozrabiaków, a w wolnej chwili (zdarza się, że ją mam) lubię obejrzeć dobry film, serial, anime czy też poczytać fajną książkę lub komiks. Jeśli możesz mi coś polecić - daj znać! :)