Często pytacie nas, w jaki sposób zarabiać w naszym programie. Jeden z najbardziej popularnych sposób to zarabiane na swoim własnym blogu. Jeszcze go nie masz? Skorzystaj z naszej Facebook’owej porady i załóż go już teraz!
Cierpliwość jest ważna
Choć zarabianie na blogu wydaje się bardzo proste, wcale takowe nie jest. Poza Twoją kreatywnością i pomysłem, w jaki sposób go prowadzić, ważny jest również czas, który możesz poświęcić na jego rozwój. Samo utworzenie bloga nie daje bowiem gwarancji sukcesu – gdyby tak było, to większość z nas rzuciłaby pracę na etat.
Kluczem w prowadzeniu swojej „mini strony” jest cierpliwość. Podobnie jak w przypadku Rzymu – nie od razu zobaczysz efekty jej „budowy”. Dlaczego? Bo w obecnym XXI wieku jest ich zwyczajnie ZA DUŻO. Aby zarabiać na blogu, musisz się przebić spośród swojej konkurencji. Czy jest łatwo? Zdecydowanie nie, jednak z dobrym pomysłem i stoickim spokojem możesz zaliczyć sukces. Czy będzie on spektakularny? Czas pokaże. 😊
Zacznij od pomysłu
Zanim skupisz się na promocji, przeanalizuj: w czym jesteś dobry/a, o czym lubisz pisać (o ile w ogóle to lubisz), i na czym chciałbyś/abyś zarabiać. Masz już odpowiedzi? To świetnie!
Jeśli jeszcze nie masz swojego bloga lub ten, który prowadzisz, nie spełnia Twoich oczekiwań – zmień go! Istotnymi elementami, na których powinieneś/powinnaś się skupić, to:
- Odpowiednia nazwa domeny – im bardziej chwytliwa i oryginalna, tym lepiej; choć zdarza się, że i w prostocie tkwi siła; zanim podejmiesz decyzję, warto sprawdzić czy konkretna domena jest dostępna – rozczarowanie może nas zniechęcić do dalszych zmian.
- Szata graficzna – spraw, by przyciągała uwagę, ale jej nie rozpraszała; nie dodawaj jaskrawych kolorów i stwórz oryginalną grafikę główną, która będzie witała Twoich czytelników.
- Grafiki poboczne – na Twoim blogu będzie ich kilka, pamiętaj jednak, żeby nie było ich za dużo (o ile nie jesteś fotografem), gdyż czytelnik musi chcieć przeczytać Twój tekst – grafika ma być tylko dodatkiem.
- Tematyka bloga – pisz o tym, co przychodzi Ci łatwo; nie twórz treści na siłę, bo szybko się zniechęcisz do dalszej pracy.
Nie kopiuj, nie mieszaj – skup się na jednym, a trafisz z blogiem do grona odpowiednich czytelników. 😉 Nie będzie łatwo i szybko, ale z czasem bardzo efektownie!
„Sposoby” na zarabianie
Zatem: „Jak zarabiać na blogu?” – otóż jest na to kilkadziesiąt sposobów, a o szybkości Twojego sukcesu zadecyduje ten, który sam/a wybierzesz. Zastanawiasz się, o czym piszę? Już wyjaśniam!
Oto kilka kluczowych sposobów, a może raczej narzędzi, które wspomogą zarabianie na Twoim blogu:
- SEO – w krótkich i bardzo prostych słowach, to nic innego, jak treści znajdujące się na Twojej „mini stronie”, które, napisane w odpowiedni sposób, pozycjonują ją w Internecie.
- SEM – to zarabianie poprzez tworzenie reklam w GoogleAds lub FacebookAds, które będą kierować na Twojego bloga lub konkretną treść, która się na nim znajduje (np. artykuł, w którym użyjesz linków z LeadStar do założenia promocyjnego konta).
- Newsletter – jeden ze sposobów na stworzenie i wykorzystanie bazy mailingowej, którą możesz w dodatkowy sposób informować o nowościach na Twoim blogu; jeśli będziesz zbierać odpowiednie zgody marketingowe, to wykorzystasz swoją bazę również do wysyłki kreacji mailingowych, które staną się pośrednim sposobem na zarabiane na blogu.
- Rankingi, porównania, oceny – jeśli i Ty szukasz opinii na temat produktu, który chcesz zakupić, to wiesz, jak ważne to informacje dla przeciętnego Kowalskiego; wykorzystaj swoją wiedzę i/lub narzędzia w LeadStar tworząc odpowiednie zakładki na stronie; porównuj, oceniaj i doradzaj – inni tego potrzebują!
- Życie (własny blog) – choć ten punkt wydaje się zabawny, to warto prześledzić topowych bloggerów; po krótkiej analizie dojdziesz do tego wniosku co ja: naprawdę da się na tym zarabiać!; kluczem do sukcesu jest opisywanie swoich historii życiowych lub czerpanie z tego, co daje świat i skupianie się na tematach, które teraz są „na czasie” tak jak obecnie panująca pandemia koronawirusa.
- Strona partnerska – nie masz bloga ani pomysłu na jego tematykę? Nic nie szkodzi – skorzystaj z gotowego narzędzia, znajdującego się w naszym programie, i załóż swoją pierwszą stronę partnerską! Będziesz mógł polecać ją swoim znajomym, rodzinie, a także na portalach społecznościowych, na których prowadzisz konta.
- Social media – masz własny fanpage, konto na instagramie lub tik toka? Możesz wykorzystać swoje „zasięgi”, by promować wybrane produkty wśród swoich obserwujących. Choć początki mogą być trudne, to nie warto się poddawać – widać to na przykładzie najpopularniejszych influencerów. W social mediach, kluczowy element, to czas – im więcej poświecimy go na budowanie swojego profilu, zdobywanie obserwujących, tym później łatwiej będzie nam sprzedać produkt. Jeśli z kolei dopiero zastanawiasz się nad dołączeniem do grona influencerów, zapoznaj się z artykułem Angeliki, która zebrała w jednym miejscu aż 36 pomysłów na utworzenie własnego fanpage’a na FB!
Sposobów (jak i narzędzi) oczywiście jest znacznie więcej, jednak w swojej krótkiej serii artykułów skupię się na pierwszych pięciu (o social mediach i stronie partnerskiej znajdziesz już wiele artykułów na naszym blogu), gdyż przynoszą one najwięcej efektów i można je ze sobą w różnoraki sposób przeplatać. Wyszczególnione przeze mnie elementy są przedstawione ogólnikowo – szczegóły każdego z nich poznacie w kolejnych częściach mojej serii. 😉
Łącz!
Nie skupiaj się na jednym sposobie/narzędziu – czerp z każdego po trochu, a Twój blog nie będzie tylko popularny w wyszukiwarkach, ale również wśród osób go odwiedzających. Bo to nie sukces pozyskać ruch, lecz go utrzymać. 😊
A o wykorzystaniu SEO (do działań na blogu) poczytasz w moim kolejnym artykule z serii „Jak zarabiać na blogu?”. Do zobaczenia!